Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały




Nekromanci

Nekromancja cieszy się niesłabnącą popularnością, od czasów Archibalda Ironfista. Zyskuje coraz nowszych (i coraz szpetniejszych) zwolenników. Nie ma co się dziwić. W HoMM częstokroć liczba poległych przewyższa liczbę żyjących. Jeśli nie możesz pozyskać nowych sojuszników, pozostaje Ci tylko wezwanie do służby tych, których już straciłeś. W Ashanie jest to utrudnione przez Punkty Mroku, które ograniczają zdolność Nekromancji.

Statystyki:
Atak 0 Obrona 1 Moc Zaklęć 3 Wiedza 1 Punkty many10

Specjalność Rasowa:
NekromancjaUnikalny talent Nekromanty. Dzięki niemu może on wezwać w postaci szkieletów część zabitych stworzeń przeciwnika (niebędących wcześniej nieumarłymi).
Nekromancja: Nekromanta może wezwać 20% zabitych stworzeń przeciwnika, które wcześniej należały do grupy żywych istot (w ciągu tygodnia Nekromanta może wskrzesić ograniczoną ilość stworzeń). Wpływa na ilość punktów Energii Mroku.Lepsza Nekromancja: Nekromanta może wezwać 30% zabitych stworzeń przeciwnika, które wcześniej należały do grupy żywych istot (w ciągu tygodnia Nekromanta może wskrzesić ograniczoną ilość stworzeń). Wpływa na ilość punktów Energii Mroku.Ekspercka Nekromancja: Nekromanta może wezwać 40% zabitych stworzeń przeciwnika, które wcześniej należały do grupy żywych istot (w ciągu tygodnia Nekromanta może wskrzesić ograniczoną ilość stworzeń). Wpływa na ilość punktów Energii Mroku.Władca Kości: Nekromanta może wezwać 50% zabitych stworzeń przeciwnika, które wcześniej należały do grupy żywych istot (w ciągu tygodnia Nekromanta może wskrzesić ograniczoną ilość stworzeń). Wpływa na ilość punktów Energii Mroku.

(Dostępne tylko z Wisiorem Mistrzostwa)

Zdolności:
Skowyt Grozy: Zdolność specjalna Skowyt Banshee zmniejsza morale przeciwnika o 6.Skowyt Banshee: Bohater otrzymuje zdolność wezwania do walki samej śmierci. Morale i szczęście wszystkich żywych stworzeń zmniejsza się o 1, a inicjatywa o 10%.Wieczna Niewola: Nekromanta otrzymuje zdolność wezwania części poległych w boju nieumarłych należących do jego armii.Znamię Nekromanty: Nekromanta zyskuje możliwość związania na czas bitwy swojej duszy z duszą każdego stworzenia na polu bitwy. Jeśli któreś ze stworzeń związanych z Nekromantą otrzyma jakieś obrażenia, Nekromanta zyska nieco many żywiąc się cierpieniem tego stworzenia.



Jak igrać ze śmiercią

Specjalność Rasowa jest niezbędna by cokolwiek osiągnąć. Wypadałoby jak najszybciej zdobyć talent Wieczna Niewola. Znamię Nekromanty również jest wskazane. Pozwala na sprawną regenerację punktów Many. Skowyt Banshee i jego ulepszenie (Skowyt Grozy) stanowią jedynie dodatek. Ich przydatność zależy od tego, jak rozwiniemy swojego Bohatera.


DeirdreByła nadgorliwym Inkwizytorem w Kościele Światła Imperium Gryfów. Spędziła wiele lat, ścigając kultystów demonów w Wolnych Miastach na wschodnich rubieżach Imperium, często "oczyszczając" je zarówno z kultystów, jak i niewinnych ludzi. Przez jej moralne niepokoje, w krainach tych zaczęła szerzyć się korupcja, aż w końcu Deirdre wpadła w ręce nieprzyjaciół, którzy torturami zamęczyli ją na śmierć. Jej niespokojna dusza schwytana została przez nekromantów, którzy bardzo zazdrościli jej umiejętności wyciągania informacji z ludzi. Tak Deirdre dołączyła do ich własnej krucjaty. Można chyba śmiało rzec, że żadna istota, żywa czy nieumarła, nie wie o krzykach więcej od Deirdre.
Banshee
Specjalność - Banshee: Efekt zdolności Skowyt Banshee jest tym silniejszy im wyższy jest poziom bohatera.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Magia Mroku: Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu.
Obniżanie Inicjatywy wrogów, to droga do sukcesu. Jednak do odniesienia końcowego zwycięstwa potrzeba czegoś więcej. Nie każdy będzie w stanie zrobić z niej użytek.

KasparBył znanym lekarzem i uzdrowicielem, mogącym leczyć nawet najbardziej straszliwe rany. Wnikając coraz głębiej i głębiej w sekrety życia i śmierci, Kaspar przeprowadził szczególnie ryzykowny eksperyment, który niestety wymknął się spod kontroli... i spowodował, że sam Kaspar przeniósł się do królestwa umarłych. Mimo iż w tej chwili dowodzi armią nieumarłych, jego wiedza z dziedziny anatomii i leczenia ran nadal pozostaje niedościgniona.
Balsamista
Specjalność - Balsamista: Namiot Medyka będzie leczył o 5 punktów zdrowia więcej za każdy poziom bohatera. Obrażenia zadawane przez Namiot Zarazy są również zwiększane.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:

Namiot Medyka przyda się w każdej armii - ranny żołnierz lub stworzenie może udać się tu po leczenie.
Zdolności i Umiejętności:
Machiny Wojenne: Zwiększona zostaje skuteczność działania i liczba punktów życia machin wojennych. Zwiększa się atak, obrona i liczba zadawanych obrażeń przez Balistę. Zwiększa się liczba zadawanych obrażeń przez Katapultę, jak również otrzymuje ona 30% szans na trafienie. Zwiększa się moc leczenia Namiotu Medyka. Wóz Amunicyjny zwiększa atak jednostek używających broni miotanej w armii bohatera o 1.Pierwsza Pomoc: Możliwe jest ręczne sterowanie Namiotem Medyka. Zostaje naprawiony po zakończeniu bitwy, w której go zniszczono.
Namiot Medyka nie przesądza o losach bitew, nawet jeśli jego działanie jest wzmocnione. Kaspar zaczyna cokolwiek znaczyć, gdy zdobędzie zdolność Namiot Zarazy. Wtedy też znajdą się lepsi od niego.

LukrecjaUwiedziona i przekonana do nekromanckich ideałów przez samego Sandro, ta była księżniczka wykazała się żądzą krwi i władzy. Jeszcze za życia Lukrecja była utalentowaną kurtyzaną, lecz dopiero długowieczność wampira pozwoliła jej doprowadzić do perfekcji sztukę uwodzenia, wbijania noża w plecy i politykowania. Talenty te wyniosły ją do rangi Księżniczki Nieumarłych. Lukrecja jest duchową i (nie)moralną przywódczynią wampirów, z których każdy marzy o powtórzeniu jej ekscesów.
Księżniczka Wampirów
Specjalność - Księżniczka Wampirów: Wszystkie Wampiry, Wampirzy Lordowie i Książęta Wampirów w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Talent Magiczny: Przyspiesza rzucanie zaklęć przez bohatera w czasie walki. Odstęp czasu pomiędzy rzucaniem czarów maleje o 10%.Regeneracja Many: Przyspiesza dwukrotnie regenerację many.
Wzmocnienie Wampirów może się wydawać rewelacyjnym pomysłem. Należy pomyśleć o tym co będzie, gdy Wampirów zabraknie. Wtedy specjalizacja przestanie mieć sens. W dodatku przeciwnik też może posiadać Bohatera, który usprawnia działanie jednostek 4 poziomu i wtedy nie będziecie mieć już żadnej przewagi.

NaadirGardzi cielesnością bardziej niż inni nekromanci. Dla niego doskonałość może objawić się tylko w obnażonej duszy, odartej ze wszystkich cielesnych nieczystości. Na polu walki jego niezwykła znajomość świata duchowego pozwala mu na "łapanie" dusz przeciwników i używanie ich w roli posiłków dla własnych oddziałów.
Łowca Dusz
Specjalność - Łowca Dusz: Niewielka liczba Duchów pojawia się za każdym razem, gdy ginie grupa wrogich istot. Liczba przywołanych Duchów zależy od poziomu bohatera.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu.Magia Mroku: Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu.
Warto przyjrzeć się temu urodziwemu młodzieńcowi. Posiada Magię Mroku i Magię Przywołania, to rzadko spotykane zestawienie. Podczas jego kadencji warto od razu rozbudować Gildię Magów nawet do trzeciego poziomu. Armii i tak będzie przybywać za sprawą Nekromancji, a w dodatku na polu walki będą pojawiać się oddziały Duchów, które zawsze do czegoś się przydadzą.



Jak igrać ze Śmiercią

Nekromanci to bez wątpienia klasa bazująca na Magii. Najskuteczniejsza w ich wykonaniu może się okazać Magia Przywołania. Każdy Bohater tego miasta posiada na starcie czar Wskrześ Umarłych. Ewentualnie można rozwijać Magię Mroku, albo inwestować w jedną i drugą. Warto postawić na Oświecenie i Inteligencję. Zwiększy to liczbę punktów Many i zdobywanego doświadczenia. Oświecenie pozwoli na zdobycie talentu Władca Nieumarłych, co dodatkowo zwiększy zdolność Nekromancji.


OrsonPozbawiony przez naturę charyzmy i autorytetu, Orson szybko odkrył, że nie potrafi dowodzić jednostkami, które wykazują się niezależnością myślenia. Aby uniknąć sytuacji, w której jego rozkazy byłyby kwestionowane lub ignorowane, Orson spędził lata na doskonaleniu sposobu tworzenia oddziałów zombie. "Wszystko, co powyżej szyi, jest zbędne", zwykł mawiać ten nieumarły generał.
Lord Zombie
Specjalność - Lord Zombie: Wszyscy Ożywieńcy, Zombie i Gnijące Zombie w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Podstawowa Obrona: Zmniejsza o 10% obrażenia zadawane Twoim oddziałom.Witalność: Magia Zwiększa liczbę punktów życia wszystkich twoich oddziałów o 2 (Jest to szczególnie efektywne w przypadku dużych armii).
Poprawianie statystyk Zombie ma tyle samo sensu, co ubieranie ich w sukienkę. Można go wynająć by skuteczniej osłaniać w walce Szkielety lub przekazać jak najwięcej jednostek głównemu bohaterowi.

RavenPrzeżywszy wojny, które rozdzieliły drogi nekromantów i magów ze Srebrnych Miast (kiedyś te klasy były dla siebie braćmi), Raven widziała na własne oczy spustoszenie, jakie magia może poczynić w szeregach nieumarłych. Poświęciła się więc badaniom nad sposobami osłabiania mocy wrogich magów. Raven potrafi sprawić, że ich ataki są słabsze, a czas trwania czarów krótszy.
Spijacz Dusz
Specjalność - Spijacz Dusz: Klątwa Słabości nie tylko obniża liczbę obrażeń istoty, lecz również redukuje obronę istoty o 1 na każde trzy poziomy bohatera, począwszy od poziomu pierwszego.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:

Brak
Zdolności i Umiejętności:
Magia Zniszczenia: Magia Zniszczenia staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Zniszczenia trzeciego poziomu.
Wzmocnione Osłabienie to długoterminowa inwestycja, która będzie przechylać szalę na waszą stronę zarówno przy zajmowaniu generatorów surowców, jak i podczas forsowania murów przeciwnika.

VladimirTwierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami, oddziały nieumarłych zawsze zostaną przechytrzone lub wymanewrowane przez armię żywych. W związku z tym woli atakować dużymi siłami, nie bawiąc się w planowanie czy skomplikowaną taktykę. Jego specjalnością jest wskrzeszanie hord bezmyślnych nieumarłych, którzy są w stanie zalać wroga i zmiażdżyć go samą przewagą liczebną.
Reanimator
Specjalność - Reanimator: Efekt czaru Wskrześ Umarłych jest silniejszy. Siła Czaru podwyższana jest o 1 co każde pięć poziomów bohatera, poczynając od poziomu pierwszego.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu.Mistrz Życia: Zaklęcia Pięść Gniewu i Wskrzeszenie Umarłych stają się silniejsze (efektywna moc jednostki rzucającej te zaklęcia wzrasta o 4).
Co lepszego może się przytrafić Nekromancie od większej liczby przywołanych truposzy? Jeśli zdecydujecie się na niego, przeciwnik będzie musiał się borykać z waszą armią kilka razy. Doskonały wybór!

ZoltanJest jednym z wielu dowódców nieumarłych, którzy postrzegają magów jako prawdziwych wrogów. Aby lepiej ich poznać, Zoltan dogłębnie studiował tajniki magii w Srebrnych Miastach. W wyniku tych doświadczeń jest w stanie połączyć czary nekromanckie z magią, by uzyskać ciekawy efekt: gdy jakiś czar zostanie raz użyty, traci moc i nie może być wykorzystywany ponownie, póki Zoltan jest w pobliżu.
Wyżymacz Czarów
Specjalność - Wyżymacz Czarów: Gdy wrogi bohater rzuca czar, może on zostać zablokowany w księdze magicznej, przez co nie będzie mógł być wykorzystany ponownie. Szansa na zablokowanie wzrasta proporcjonalnie do poziomu bohatera. Im wyższy krąg czaru, tym trudniej go zablokować.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Oświecenie: Bohater otrzymuje +1 do jednej ze swych podstawowych statystyk co cztery osiągnięte poziomy doświadczenia (włącznie z posiadanymi) oraz otrzymuje 5% więcej PD.Wyjątkowa Intuicja: Bohater awansuje za darmo na wyższy poziom.
Ten bohater może się przydać tylko podczas walki z frakcjami opierającymi się na magii. Tylko co z tego, że zablokujecie Kulę Ognia, jeśli przeciwnik posiada jeszcze Grad Meteorytów, Łańcuch Błyskawic, Lodowy Krąg i Armagedon? Najlepiej użyć go przeciwko Bohaterowi, który specjalizuje się w jednym konkretnym zaklęciu. Wtedy pozbawicie go wszelkich atutów.




Bohaterowie kampanijni


MarkalZagorzały uczeń pochłaniający wiedzę, jaką oferuje nekromancja, Markal wzniósł się na nieosiągalne dla innych żyjących wyżyny sztuki wskrzeszania. Niegdyś nadworny astrolog i ulubiony doradca królowej Fiony z Imperium Gryfów, Markal zorganizował potężną (lecz tajną) bazę wypadową kultystów na terenach Świętego Imperium. Przywódcy religijni Kościoła Światła zaniepokoili się jednak szybko jego działalnością i stali się podejrzliwi. Gdy królowa Fiona zmarła, jej protegowanego wygnano w odległe zakątki Imperium. Zorientowawszy się, że po otrzymaniu Pocałunku Pajęczej Bogini nie może już swobodnie przemieszczać się po krainach ludzi, Markal zdecydował się szerzyć ideologię Heresha poprzez środki dyplomatyczne oraz, rzecz jasna, bezpośredniego przymusu.
Władca Śmierci
Specjalność - Władca Śmierci: Wszystkie neutralne istoty nieumarłe dołączą do armii bohatera. Liczba istot, które się przyłączą, to 50% początkowego stanu plus 2% za każdy poziom bohatera.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
BrakBrak
Zdolności i umiejętności:
Dowodzenie: Zwiększa morale armii bohatera o 1.Dyplomacja: Pozwala bohaterowi skuteczniej negocjować z wrogimi stworzeniami. Zwiększa szanse i obniża koszt przyłączenia się tych stworzeń do armii bohatera.
Motyw muzyczny:

NicolaiZostał wskrzeszony przez swą dawną żonę Izabelę, za namową nekromanty Markala. Jego dusza została przywołana za zaświatów, w których egzystowała obok duchów walecznych przodków i już nigdy nie będzie mogła tam powrócić. Oszalały z gniewu Nicolaj staje się przeciwieństwem samego siebie.
Reanimator
Specjalność - Reanimator: Efekt czaru Wskrześ Umarłych jest silniejszy. Siła Czaru podwyższana jest o 1 co każde pięć poziomów bohatera, poczynając od poziomu pierwszego.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
Brak
Zdolności i umiejętności:
Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu. Mistrz Życia: Zaklęcia Pięść Gniewu i Wskrzeszenie Umarłych stają się silniejsze (efektywna moc jednostki rzucającej te zaklęcia wzrasta o 4).
Motyw muzyczny:

OrnellaOsobliwy flirt Ornelli z nekromancją spowodował, że ta niegdyś wspaniała, zmysłowa księżna przeszła ogromną przemianę. Kiedyś była pełna życia, a obecnie znajduje się po drugiej stronie granicy egzystencji. Pod surowym spojrzeniem Arantira musi dowieść swej wartości dla sprawy, wspomóc go w wojnie z demonami i poznać potęgę oraz granice swej nowej formy.
Księżniczka Wampirów
Specjalność - Księżniczka Wampirów: Wszystkie Wampiry, Wampirzy Lordowie i Książęta Wampirów w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
Brak
Zdolności i umiejętności:
Magia Mroku: Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu.Upadły Rycerz: Żądza poznania wszystkich tajemnic Magii Mroku sprawia, że Rycerz staje się wyrzutkiem. Morale jego oddziałów zmniejsza się o 1, ale zaklęcia Magii Mroku rzucane przez Rycerza są silniejsze (efektywna Siła Czarów bohatera rzucającego te zaklęcia zwiększa się o 5).
Motyw muzyczny:
ArantirLordowie Hereshu są zimni, posępni i fanatyczni. Aby wspiąć się wysoko pośród nich, trzeba mieć nie tylko umiejętności, ale również niezłomne oddanie ich bogu - pajęczemu aspektowi Ashy. Arantir zaiste wzniósł się wysoko i obecnie uznaje się go za jednego z najlepszych pośród żyjących - albo nieumarłych. Jego wiara jest silna, a on sam oddany kultowi swej bogini oraz niszczeniu jej demonicznych wrogów, co czyni Arantira znacznym przywódcą.
Awatar Śmierci
Specjalność - Awatar Śmierci: Bohater może przyzwać na pole bitwy tajemniczą istotę, która będzie walczyć po jego stronie. Jak potężna będzie to istota zależy od poziomu bohatera i jego współczynników. W przypadku śmierci tej istoty, bohater straci wszystkie punkty many.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
Brak
Zdolności i umiejętności:
Magia Mroku: Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu. Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu.
Motyw muzyczny:

GiovanniGiovanni był ongi pomniejszym hrabią w Księstwie Byka, zbyt oddalonym od linii rządzących, by objąć kiedykolwiek ważniejszą pozycję. W końcu wreszcie począł szukać władzy na inny sposób, zgłębiając wzorem swej siostry Lucretii sztukę nekromancji. Jako potężny Wampirzy Lord, Giovanni kontroluje teraz niezwykle ważny region na granicy z Imperium Gryfów.
Łowca Dusz
Specjalność - Łowca Dusz: Niewielka liczba Duchów pojawia się za każdym razem, gdy ginie grupa wrogich istot. Liczba przywołanych Duchów zależy od poziomu bohatera.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
BrakBrak
Zdolności i umiejętności:
Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%. Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu.
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt