Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn



Łowcy

Pełnią wartę już od wieków. Dzielnie strzegli Avlee, a teraz uśmiercają każdego, kto chce naruszyć równowagę i hierarchię Irolanu. Jeśli ktoś wybitnie zajdzie im za skórę, zgłaszają to u Burmistrza, a on ogłasza daną kreaturę wrogiem publicznym numer jeden. W końcu chwycili za łuki, jak na Elfy przystało.


Statystyki:
Atak 0 Obrona 2 Moc Zaklęć 1 Wiedza 2 Punkty many30

Specjalność Rasowa:
MścicielŁowca może wybrać jako swój ulubiony cel od jednego do czterech przeciwników (w zależności od poziomu umiejętności) z Gildii Mścicieli znajdującej się w jakimkolwiek mieście Sylwanu. Wszystkie oddziały Łowcy mają 40% szans na zadanie tym stworzeniom krytycznego trafienia zadającego im podwójne obrażenia. Aby móc wybrać dane stworzenia jako ulubiony cel, Łowca musi zabić dwa zgrupowania takich stworzeń.


Mściciel: Pozwala na wybór jednego ulubionego przeciwnika w Gildii Mścicieli w dowolnym mieście Sylvan (wybranie podstawowej jednostki pokrywa również jej ulepszenia). Wszystkie jednostki Łowcy otrzymują 40% szans na zadanie tej jednostce krytycznego trafienia, które podwaja obrażenia. Przed wyborem jednostki jako ulubionego przeciwnika, Łowca musi zabić dwa całe oddziały takich jednostek.Lepszy Mściciel: Pozwala na wybór dwóch ulubionych przeciwników w Gildii Mścicieli w dowolnym mieście Sylvan (wybranie podstawowej jednostki pokrywa również jej ulepszenia). Wszystkie jednostki Łowcy otrzymują 40% szans na zadanie tej jednostce krytycznego trafienia, które podwaja obrażenia. Przed wyborem jednostki jako ulubionego przeciwnika, Łowca musi zabić dwa całe oddziały takich jednostek.Ekspercki Mściciel: Pozwala na wybór trzech ulubionych przeciwników w Gildii Mścicieli w dowolnym mieście Sylvan (wybranie podstawowej jednostki pokrywa również jej ulepszenia). Wszystkie jednostki Łowcy otrzymują 40% szans na zadanie tej jednostce krytycznego trafienia, które podwaja obrażenia. Przed wyborem jednostki jako ulubionego przeciwnika, Łowca musi zabić dwa całe oddziały takich jednostek.Mistrz Zemsty: Pozwala na wybór czterech ulubionych przeciwników w Gildii Mścicieli w dowolnym mieście Sylvan (wybranie podstawowej jednostki pokrywa również jej ulepszenia). Wszystkie jednostki Łowcy otrzymują 40% szans na zadanie tej jednostce krytycznego trafienia, które podwaja obrażenia. Przed wyborem jednostki jako ulubionego przeciwnika, Łowca musi zabić dwa całe oddziały takich jednostek.

(Dostępne tylko z Wisiorem Mistrzostwa)

Zdolności:
Szczęście Natury: Do ataku oddziałów bohatera zawsze doliczana jest premia szczęścia.Impregnowana Strzała: Pozwala Łowcy nałożyć na strzały klątwy lub czary ofensywne. Wszystkie ataki Łowcy (Deszcz Strzał, Bezbłędny Strzał) będą teraz zadawać obrażenia i jednocześnie rzucać czar, zużywając manę. Zdolność Impregnowana Strzała działa do końca walki lub do wyczerpania many Łowcy.Deszcz Strzał: Łowca może zaatakować wszystkie stworzenia znajdujące się na jego liście ulubionych celów. Łowca otrzymuje do obrażeń +3 powyżej swego poziomu.Bezbłędny Strzał: Łowca może zaatakować dowolne stworzenie przeciwnika znajdujące się na polu bitwy. Łowca otrzymuje do obrażeń +3 powyżej swego poziomu. Jeśli atakowane stworzenie znajduje się na liście ulubionych celów Łowcy, wówczas zadane zostaje trafienie krytyczne i liczba obrażeń jest podwójna, a strzał zabija przynajmniej jedno stworzenie.



Jak stać się Łowcą doskonałym

Zdolność Bezbłędny Strzał nie przynosi zbyt wielkich korzyści. Sporo trzeba się namęczyć aby wybrać ulubionego przeciwnika, a efekt nie jest powalający. Mowa tutaj o samej Zdolności Specjalnej, co innego jeśli odpowiednio ją wesprzemy. Na przykład Impregnowaną Strzałą i Deszczem Strzał. Możemy wtedy zadać trzem oddziałom krytyczne obrażenia i dodatkowo objąć je działaniem czaru (najlepiej Magii Mroku). Z pewnością będzie to miało wpływ na przebieg bitwy. Szczęście Natury może się okazać przydatne.

AnwenBroni lasów, flory i fauny z zaangażowaniem godnym podziwu, nawet jak na elfickie standardy. Skazała sama siebie na dobrowolne wygnanie do lasów Irollan - dba o nie jak tylko umie najlepiej i stała się sławna jako ich obrońca. Biada temu, kto zdecyduje się niszczyć las, jego mieszkańców lub strażników - gdy Anwen idzie na wojnę, bogini Sylanna walczy u jej boku, a jej wściekłość spada na wrogów niczym burza.
Miecz Sylanny
Specjalność - Miecz Sylanny: Wszystkie istoty Sylwan pod dowództwem bohatera zadają ulubionemu przeciwnikowi o 2% większe obrażenia za każdy poziom bohatera.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Wóz z amunicją
Zdolności i Umiejętności:
Obrona: Zmniejsza o 10% obrażenia zadawane Twoim oddziałom.Ochrona: Zmniejsza o 15% obrażenia, jakie twoje oddziały mogą otrzymać od magii.
Na początku gry Anwen nie niesie ze sobą żadnych korzyści. Minie trochę czasu nim wybudujecie Gildię Łowców, rozwiniecie Talent Rasowy, spotkacie jednostkę, której chcecie zadawać większe obrażenia i wrócicie do miasta by ogłosić ją wrogiem. Wszystko po to, aby w kilku bitwach zadawać większe obrażenia jednej jednostce...

DiraelOsy latające nad głową, krążące szerszenie, pracowite pszczoły - od dziecka Dirael uznawała te drobne istoty za piękne i fascynujące, niczym cenne, bzyczące klejnoty. Była w nich tak zakochana, że została Druidką, by lepiej poznać ich naturę i tajemnice. W końcu odpowiedziała na zew Harmonii i poszła na wojnę, teraz służy Sylannie przywołując hordy swych ulubionych istot, by gnębiły przeciwnika.
Królowa Roju Os
Specjalność - Królowa Roju Os: Czar Rój Os jest tym skuteczniejszy, im wyższy poziom ma bohater.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Zdolności i Umiejętności:
Magia Przywołania: Magia Przywołania staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Przywołania trzeciego poziomu.Mistrz Przywołania: Zaklęcia Wyczaruj Feniksa i Przywołaj Żywiołaka stają się silniejsze (efektywna siła czaru przy rzucaniu tych zaklęć wzrasta o +4).
Na początek doskonała. Prosty i tani czar, Rój Os, w jej wykonaniu zadaje więcej obrażeń. W pierwszych bitwach może się to okazać zbawienne. Nawet w późniejszej fazie gry możemy czerpać z tego korzyści. Dzięki znajomości Magii Przywołania może szybko zostać ekspertem w tej dziedzinie i zdominować pole walki np. za pomocą Bariery Miecza, która doskonale współgra z Impregnowaną Strzałą, a Rój Os będzie ciągle zabierał turę przeciwnikowi, bo many u Łowców nie brakuje. W jej przypadku bardzo ważne jest rozwijanie Oświecenia.

GilraenPonury i niezwykle wrażliwy w kwestiach dotyczących honoru, Gilraen trenował przez długi czas elficką sztukę szermierki. Stał się znanym mistrzem ostrza i obecnie jest wybitnym nauczycielem sztuki Tańca Wojennego. Jego precyzja, dyscyplina i determinacja udziela się często oddziałom, którymi dowodzi. Nie bez znaczenia jest również trening, który jednostki przechodzą pod czujnym okiem Gilraena.
Mistrz Ostrza
Specjalność - Mistrz Ostrza: Wszyscy Tancerze Ostrzy, Tancerze Wojny i Tancerze Wiatru w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
BrakBrak
Zdolności i Umiejętności:
Obrona: Zmniejsza o 10% obrażenia zadawane Twoim oddziałom.Ochrona: Zmniejsza o 15% obrażenia, jakie twoje oddziały mogą otrzymać od magii.
Można by go uznać za przydatnego, gdyby zwiększał inicjatywę jednostek drugiego poziomu. Najlepiej używać ich do zdejmowania kontr, by chronić bardziej wartościowe oddziały. Zwiększanie Ataku i Obrony jednostek skazanych na śmierć nie ma większego sensu.

OssirTo doświadczony i skuteczny myśliwy oraz geniusz łuku; prawdopodobnie jest najlepszym łucznikiem w królestwie. Jego talenty wydały się niezbędne królowi Alaronowi, gdy poszukiwał oficerów do swojej armii, choć Ossir wolałby zapewne pozostać w swoim ukochanym lesie. Wszelkie wątpliwości minęły jednak już po pierwszej bitwie, gdy okazało się, że łucznicy pod dowództwem Ossira sprawiają się o wiele lepiej niż zazwyczaj.
Mistrz Polowania
Specjalność - Mistrz Polowania: Wszyscy Myśliwi, Łowczy i Strzelcy Wyborowi w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
BrakBrak
Zdolności i Umiejętności:
Szczęście: Szczęście wszystkich stworzeń w armii bohatera jest większe o 1.Odporność na Magię: Odporność na magię wszystkich stworzeń w armii bohatera zostaje zwiększona o 15%. Zwiększa się prawdopodobieństwo, że stworzenia unikną ran zadawanych przez magię.
W pierwszych tygodniach przyjdzie Wam walczyć z opieszałymi, niskopoziomowymi jednostkami. Strzelcy pozwalają wygrywać takie bitwy bez strat. Posiadanie trzech oddziałów Myśliwych już pierwszego dnia może się okazać bardzo pomocne. Wraz z upływem czasu trzeci poziom będzie coraz silniejszy. Radzi sobie doskonale bez ulepszeń, strach pomyśleć co będzie, gdy ich statystyki wzrosną.




Jak stać się Łowcą doskonałym

Ważną umiejętnością dla Bohaterów Sylwanu jest Szczęście. Możliwa do zdobycia jest zdolność Szczęście Elfów. Machiny Oblężnicze kuszą Impregnowaną Balistą. Jeśli dodamy do tego Trójstrzałową Balistę i odpowiednio rozwiniętą Magię Zniszczenia, będziemy w stanie siać istne spustoszenie. Alternatywną ścieżką rozwoju może się okazać Magia Światła z wymienionym wyżej Szczęściem i Atakiem.



TalanarBył jedynym, który przeżył brutalny atak w Dniu Łez Ognia. Widok setek martwych towarzyszy napełnił młodego wojownika niepohamowaną wściekłością, która do dziś odzywa się za każdym razem, gdy widzi jak giną sojusznicy. Jego chęć zemsty jest tak wielka, że udziela się tym, którzy są w pobliżu; im więcej jego oddział straci ludzi, tym bardziej zajadle walczy.
Furia Elfów
Specjalność - Furia Elfów: Tancerze Ostrzy, Myśliwi oraz Druidzi zyskują zdolność Szał.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Naturalne rozwinięcie koncepcji kuszy. Potężna Balista wystrzeliwuje wielkie pociski z dużej odległości.
Zdolności i Umiejętności:
Dowodzenie: Zwiększa morale armii bohatera o 1.Werbunek: Zwiększa tygodniowy przyrost stworzeń poziomów 1-ego, 2-ego i 3-ego odpowiednio o 3, 2 i 1. Aby przyrost ten miał miejsce, bohater musi znajdować się w sojuszniczym mieście w ostatnim dniu tygodnia.
Jego specjalność może zostać niezauważona, jednak dzięki niej przeciwnik traci znacznie więcej Punktów Życia. Im więcej sojuszniczych jednostek zginie, tym więcej obrażeń zadadzą stworzenia objęte Rozwścieczeniem. To zawsze będzie przynosić korzyści. Aby łatwo uzyskać ten efekt można podzielić Tancerzy Ostrzy na małe oddziały. Dzięki temu nawet z osłabioną armią nadal będziecie groźni.

VinraelMa dwie cechy, które czynią go cennym dla elfów - jest bardzo uważnym obserwatorem oraz widział więcej bitew, niż jakikolwiek inny sylvański wojownik. Bystre oczy jego oraz jego sokołów, latających zawsze w pobliżu, śledzą z zainteresowaniem każdy element terenu, jednostki oraz taktyki. Analizując strategię własną oraz wroga, Vinrael potrafi wiele się nauczyć na podstawie sukcesów i porażek obu stron.
Weteran
Specjalność - Weteran: Pula PD, które bohater otrzymuje po walce, powiększona jest o 2% na poziom bohatera.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
BrakBrak
Zdolności i Umiejętności:
Oswiecenie: Bohater otrzymuje +1 do jednej ze swych podstawowych statystyk co cztery osiągnięte poziomy doświadczenia (włącznie z posiadanymi) oraz otrzymuje 5% więcej PD.Inteligencja: Zwiększa maksymalny poziom many o 50%.
Ten bohater otrzymuje znacznie więcej doświadczenia od pozostałych, jednak nie przynosi żadnych korzyści podczas walki. Przeciwnik posiadający wzmocnione zaklęcie lub zwiększone statystyki jednostek, będzie w stanie zakończyć bitwę z mniejszymi stratami. Pozwoli mu to na rozegranie większej ilości bitew od Was i ostatecznie w tym samym czasie może otrzymać tyle doświadczenia, co Vinrael.

WyngaalBył zwiadowcą i myśliwym, lecz wściekłość na nieprzyjaciół zakłócających sylvańską Harmonię uczyniła z niego wojownika. Polega on na wiedzy zdobytej w młodości, zawsze pełen jest pomysłów na nowe zapadnie, pułapki i inne niespodzianki dla wroga. Przeciwnik, który napotka na swej drodze Wyngaala i jego oddziały, raczej nie będzie miał przewagi startowej, ponieważ Wyngaal wykazuje się niezwykłą czujnością pozwalającą mu zawsze mieć coś w zanadrzu.
Szybko Uderzający
Specjalność - Szybko Uderzający: Na początku walki jednostki w armii bohatera mają bonus +0.5% do inicjatywy za każdy poziom bohatera.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
BrakBrak
Zdolności i Umiejętności:
Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%.Taktyka: Zwiększa obszar, na którym bohater może rozstawić swoje jednostki przed walką.
Zwiększona Inicjatywa oznacza szybciej oddany strzał, wcześniej rzucony czar lub sprawniejsze zajęcie pozycji. Dzięki temu np. Wzmocnienie Magii Arcydruida może działać już od pierwszej tury Bohatera, jak i Machin Oblężniczych. Co w przypadku posiadania Impregnowanej Balisty może mieć duże znaczenie. Wykonanie ruchu przed przeciwnikiem często może decydować o losach bitew, w przypadku starcia dwóch porównywalnych armii.

YlthinPojmana za młodu przez łowców niewolników wywodzących się z mrocznych elfów, Ylthin uniknęła ponurego losu dzięki pomocy Jednorożca. Od tego czasu wielbi te tajemnicze stworzenia zamieszkujące lasy i poświęciła życie na współpracę z nimi. Nikt nie rozumie Jednorożców lepiej niż Ylthin, zaś wiedza ta pozwala jej maksymalnie wykorzystać w walce szybkość i siłę tych istot.
Dziewica Jednorożca
Specjalność - Dziewica Jednorożca: Wszystkie Jednorożce, Srebrne Jednorożce i Białe Jednorożce w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
Brak
Namiot Medyka przyda się w każdej armii - ranny żołnierz lub stworzenie może udać się tu po leczenie.
Zdolności i Umiejętności:
Magia Światła: Magia Światła staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Światła trzeciego poziomu.Mistrz Łask: Rozszerza obszar działania zaklęć Oczyszczenie i Boska Siła, ale dwukrotnie zwiększa ilość many potrzebnej do ich rzucenia. Bohater traci tylko połowę swojej inicjatywy rzucając te zaklęcia.
To dość sensowny wybór. Jednak początek może się okazać kłopotliwy. Jeśli dodatkowo rozwiniecie Magię Światła wasze Białe Jednorożce mogą być nie do zatrzymania.




Bohaterowie kampanijni


GilraenPonury i niezwykle wrażliwy w kwestiach dotyczących honoru, Gilraen trenował przez długi czas elficką sztukę szermierki. Stał się znanym mistrzem ostrza i obecnie jest wybitnym nauczycielem sztuki Tańca Wojennego. Jego precyzja, dyscyplina i determinacja udziela się często oddziałom, którymi dowodzi. Nie bez znaczenia jest również trening, który jednostki przechodzą pod czujnym okiem Gilraena.
Mistrz Ostrza
Specjalność - Mistrz Ostrza: Wszyscy Tancerze Ostrzy, Tancerze Wojny i Tancerze Wiatru w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu.
Zaklęcia i Machiny Wojenne:
BrakBrak
Zdolności i Umiejętności:
Obrona: Zmniejsza o 10% obrażenia zadawane Twoim oddziałom.Ochrona: Zmniejsza o 15% obrażenia, jakie twoje oddziały mogą otrzymać od magii.

AlaronWszystkie elfy wielbią ideę Harmonii, Alaron nawet swoich wrogów postrzegał jako niezbędnych i godnych szacunku. I o ile w skali wszechświata może to być całkiem niezła filozofia, to powoduje sporo kłopotów, gdy wódz przebacza i okazuje miłosierdzie wrogom. Na szczęście Alaron, rozumiejąc polityczną konieczność zniszczenia nieprzyjaciół w celu ochrony królestwa, stara się unikać takich decyzji kiedy to tylko możliwe.
Furia Elfów
Specjalność - Furia Elfów: Tancerze Ostrzy, Myśliwi oraz Druidzi zyskują zdolność Szał.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
Brak
Wóz z Amunicją, powinien znajdować się w taborach każdej dobrze wyekwipowanej armii.
Zdolności i umiejętności:
Dowodzenie: Zwiększa morale armii bohatera o 1. Werbunek:Zwiększa tygodniowy przyrost stworzeń poziomów 1-ego, 2-ego i 3-ego odpowiednio o 3, 2 i 1. Aby przyrost ten miał miejsce, bohater musi znajdować się w sojuszniczym mieście w ostatnim dniu tygodnia.

FindanBiorąc pod uwagę trening i upodobania, jest bardziej poetą i dyplomatą niż wojownikiem. Władając mieczem Findan nie czuje się tak pewnie, jak większość jego braci. Zdecydowanie woli uderzać szybko i mocno, lecz z odległości. Jego ulubioną taktyką jest gnębienie wroga długotrwałym ostrzałem z łuków.
Rój Strzał
Specjalność - Rój Strzał: Ostrzał zastępów wroga na początku każdej walki, którego siła zależy od poziomu bohatera (dotyczy tylko jednostek strzeleckich Sylwan).
Zaklęcia i maszyny wojenne:
Brak
Wóz z Amunicją, powinien znajdować się w taborach każdej dobrze wyekwipowanej armii.
Zdolności i umiejętności:
Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%.Taktyka: Zwiększa obszar, na którym bohater może rozstawić swoje jednostki przed walką.
Motyw muzyczny:

TieruTieru to poważny druid, który niezmiennie wierzy w dobro swego ludu, i którego doceniają za lojalność i oddanie. Wierz niezachwianie w to, co prawe i w to, że Sylanna da mu znak, jeśli tylko zejdzie ze słusznej ścieżki. W odróżnieniu od innych elfów, Tieru znany jest z tego, że postrzega cały świat, a nie tylko leśne fortece swej ojczyzny, jako miejsce, które wymaga obrony.
Specjalność - Szybko Uderzający: Na początku walki jednostki w armii bohatera mają bonus +0.5% do inicjatywy za każdy poziom bohatera.
Zaklęcia i maszyny wojenne:
BrakBrak
Zdolności i umiejętności:
Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%. Taktyka: Zwiększa obszar, na którym bohater może rozstawić swoje jednostki przed walką.
Motyw muzyczny:
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt