Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Grimheim - Królestwo pod Górą

Ognisty Smok jest kwintesencją życia krasnoludów. Umieszczają jego podobiznę w swych kamiennych pałacach i kuźniach, aby napełniał je ogień Arkatha.

Stało się. Krasnoludy otrzymały własny zakątek, w którym mogą w spokoju kuć żelazo i bawić się runami. Na szczęście jest on dość odosobniony i nieprzystępny, co sprawia, że reszta świata jakoś to toleruje. Przyznać trzeba, że krasnoludy są światu potrzebne, na kogoś trzeba zrzucać winę za to, co się dzieje.


Stolica: Tor Myrdal - Forteca Dudniącego Ognia
Barwy: ognista czerwień i stalowa szarość
Władca: Torghul; po wydarzeniach z Dzikich Hord: WulfstanReligia: Arkath - Smoczy Bóg Żywiołu Ognia

Historia


Królestwo Krasnoludów, zwane Kamiennymi Halami, powstało z koalicji klanów. Ich przywódcą jest Król pod Górami, wybierany spośród królów (przywódców) powyższych klanów. Stolicą ojczyzny krasnoludów jest Tor Myrdal, położony miedzy dwoma wulkanami. Drugim najważniejszym miastem jest Tor Hallr, zwany popularnie Beardsgate, będący posterunkiem handlowym w wymianie z innymi rasami i jedyną drogą do królestwa Grimheim dla obcokrajowców. Krasnoludy za sprawą wiary w Smoczego Boga Ognia - Arkhata - posługują się magią ognia, dzięki której są odporne na ten żywioł. Magia ognia wzmacnia też siłę ("hart") wojowników oraz pomaga wykuwać uzbrojenie.

Runiczny Młot jest świętym narzędziem górników, kowali i murarzy, najbardziej czczonych krasnoludzkich profesji. Obdarzeni umiejętnościami kształtowania metalu i obróbki kamieni w świątyniach i fortecach są uważani za natchnionych przez Arkatha.Krasnoludy używają również run, które są fizycznym zapisem czarów, dzięki czemu mogą łączyć Świat Duchów z Ashanem i nasycać magią przedmioty. Używane są podczas walki jako zaklęcia wspierające.
Społeczeństwo Krasnoludów znalazło się w ciężkiej sytuacji. Kultyści demonów ze Świętego Imperium wkroczyli na ich ziemię. Początkowo podjęto z nimi walkę, jednak z czasem król krasnoludów Tholgar doszedł do porozumienia z królową Izabelą. Wulfstan, jeden z krasnoludzkich wodzów, nie zamierzał się z tym pogodzić. Nawiązał współpracę z rebeliantami ze Świętego Imperium i dzięki ich pomocy wyparł kultystów ze swej ojczyzny. To nie był koniec krasnoludzkich problemów. Sytuacja polityczna i decyzje władców zwiastowały wojnę z mrocznymi elfami. Jednak dzięki rozsądkowi postaci zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie - udało się opanować sytuację.

Krasnoludy, jak wszystkie Starsze Rasy, były częścią Imperium Shantiri. Po jego upadku udały się na północ do gór Grimheim, gdzie założyły swe miasta i w końcu królestwo. Po raz pierwszy są wspomniane podczas wojen ognia (28-40 RSS), gdy ich oddziały pomogły walczyć z demonami. Od tego czasu słyszano o nich sporadycznie, ze względu na ich izolacjonizm.
W roku 566 RSS na granicach ich terytorium pojawiły się mroczne elfy, z którymi w latach 586-702 doszło do wojny pod górami, z której krasnoludy wyszły zwycięsko.

Klany krasnoludów dzielą się następująco:
- Grimsteel (Klan Ponurej Stali) - wojownicy;
- Deepflame (Klan Wysokiego Płomienia) - strażnicy wiedzy oraz kapłani run Arkatha;
- Stronghammer (Klan Potężnego Młota) - rzemieślnicy i metalurdzy;
- Winterwind (Klan Zimowego Wichru) - odkrywcy i treserzy niedźwiedzi;
- Stonefist (Klan Kamiennej Pięści) - architekci i rzeźbiarze;
- Hearthguard (Klan Strażników Domu) - kanclerze i doradcy.


Ogólnie o Frakcji


Krasnoludy mają ok. 1,2 metra wzrostu i zawsze noszą brody (kobiety oczywiście zarostu nie mają). Kolor ich włosów może być dowolny, lecz przeważa blond. Rudzi uważani są za pobłogosławionych przez Arkatha (ze względu na ognisty kolor). Każdy z krasnoludzkich klanów posiada własnego króla, który rządzi klanem i miastem wraz z radą doradczą wywodzącą się spośród najbogatszych i najbardziej uprzemysłowionych rodów. Ci królowie podlegają Królowi pod Górami. Tytuł króla jest dożywotni, lecz nie dziedziczny.
Płomienne Ostrze jest budzącą zachwyt głownią włóczni, której trzon jest kuty z magicznych metali splecionych w postaci żywego ognia. By nią władać wymagana jest niezachwiana wola, jak i siła fizyczna.Miasta krasnali wznoszone są na planie koła, z ratuszem w środku. Są one budowane ze schodami, galeriami i balkonami u góry i na dole miast. Niemal każda rodzina posiada ogrody wulkaniczne będące połączeniem stopionej skały z obsydianem. Oprócz tego wyznawcy Arkatha są uznanymi na całym Ashanie szklarzami i twórcami witraży. To właśnie złożoność i artyzm witraży w oknach oraz rzeźb określa bogactwo rodu. Złoto ma niewielką wartość (poza handlem).

Na polu bitwy nigdy się nie poddają. Choć preferują walkę pod ziemią, czasem zbierają wojska też na powierzchni. Pod ziemią korzystają z pułapek i systemów obronnych.
Podstawowym uzbrojeniem jest solidna tarcza, ciężki topór lub młot jednoręczny i para sztyletów. Oprócz tego używają kusz i machin oblężniczych.
W skład ich armii wchodzą kapłani run, którzy posługują się magią ognia. Krasnoludy często polują i oswajają dzikie zwierzęta, by następnie wykorzystać je jako wierzchowce lub kawalerię - choćby mamuty czy niedźwiedzie.
Klan Wysokiego Płomienia, eksperymentując z runami i mocą Arkatha, przemienił niektóre krasnale w thanów (jednostki 6. poziomu), zwiększając ich wzrost i obdarowując mocami ognia i górskich burz. Czasami w armiach kurdupli można znaleźć dzieci Arkatha - ogniste smoki (żywiołaki).




Znajomość Run pozwala na używanie run podczas bitwy.

Dzięki Kapliczkom Runicznym Bohater może zgłębiać tajniki Magii Runicznej
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt