Piekielne Maszkary
Jeśli wziąć pod uwagę nazewnictwo, to armia Inferno z Heroes V nie różniłaby się zbytnio o tej z Heroes III. Brakuje jedynie Ifrytów i Gogów (teraz Sukkubusy strzelają płomieniami). W przypadku zdolności również występuje kilka podobieństw. Jednak piątkowe zestawienie jest znacznie ciekawsze i bardziej zróżnicowane.
Jeśli wziąć pod uwagę nazewnictwo, to armia Inferno z Heroes V nie różniłaby się zbytnio o tej z Heroes III. Brakuje jedynie Ifrytów i Gogów (teraz Sukkubusy strzelają płomieniami). W przypadku zdolności również występuje kilka podobieństw. Jednak piątkowe zestawienie jest znacznie ciekawsze i bardziej zróżnicowane.
Poziom 1
Imp | UlepszenieChowaniec | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Szkodnik |
Atak2 Obrona1 Zadawane Obrażenia1-2 Punkty Życia4 Prędkość5 Inicjatywa13 Przyrost16 Nagroda za zabicie7 | Atak3 Obrona2 Zadawane Obrażenia2-3 Punkty Życia6 Prędkość5 Inicjatywa13 Przyrost16 Nagroda za zabicie13 | Atak3 Obrona3 Zadawane Obrażenia1-4 Punkty Życia6 Prędkość6 Inicjatywa13 Przyrost16 Nagroda za zabicie13 |
Koszt: 25 Złoto | Koszt: 45 Złoto | Koszt: 45 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Niszczyciel manyNa początku walki stworzenie niszczy część many nieprzyjaciela. Ilość zniszczonej many zależy od liczby stworzeń. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Złodziej manyNa początku walki stworzenie zabiera przeciwnikowi część jego many i oddaje ją własnemu bohaterowi. Ilość zabranej many zależy od liczby stworzeń. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Zbieranie manyTa istota może kraść manę wrogim bohaterom i przekazywać ją sprzymierzonym istotom. |
Urocze są, ale kompletnie nie nadają się do walki. Szkodnik może w dwóch ruchach dotrzeć do wrogiego strzelca, co może się przydawać w pierwszych tygodniach. Później należy je trzymać jak najdalej od linii frontu, żeby osłabiały przeciwnika zabierając mu manę. Ulepszenie Impa należy dostosować do wyboru jednostki 6 poziomu. Jeśli będzie ona używać czarów, Szkodnik będzie dla niej wsparciem. |
Poziom 2
Rogata Bestia | UlepszenieRogaty Demon | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Rogaty Nadzorca |
Atak1 Obrona3 Zadawane Obrażenia1-2 Punkty Życia13 Prędkość2 Inicjatywa7 Przyrost15 Nagroda za zabicie10 | Atak3 Obrona4 Zadawane Obrażenia1-4 Punkty Życia13 Prędkość5 Inicjatywa8 Przyrost15 Nagroda za zabicie16 | Atak3 Obrona2 Zadawane Obrażenia1-4 Punkty Życia13 Prędkość6 Inicjatywa8 Przyrost15 Nagroda za zabicie16 |
Koszt: 40 Złoto | Koszt: 60 Złoto | Koszt: 60Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.SzałAtak istoty zwiększa się, ilekroć ginie sojuszniczy oddział (oprócz tych, które zostały wskrzeszone lub przywołane.) | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.SzałAtak istoty zwiększa się, ilekroć ginie sojuszniczy oddział (oprócz tych, które zostały wskrzeszone lub przywołane.)EksplozjaStworzenie zadaje obrażenia wszystkim jednostkom znajdującym się dookoła. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.SzałAtak istoty zwiększa się, ilekroć ginie sojuszniczy oddział (oprócz tych, które zostały wskrzeszone lub przywołane.)SkokTa istota potrafi doskoczyć do każdego wrogiego celu, nawet na wielką odległość i otrzymuje przy tym 10% premii do ataku za każde pole, nad którym przeleci. Po skoku atakujący staje na polu przed celem i zostaje wystawiony na kontratak z potrojonymi obrażeniami. Skok nie może przekraczać podwojonego zasięgu ruchu i nie może być krótszy niż dwa pola. |
Gruboskórni twardziele, którzy potrafią wiele znieść? Tak miało być. Niestety w rzeczywistości te stworzenia nie wyróżniają odpornością na tle innych jednostek drugiego poziomu. Ich zdolności ofensywne wcale nie są lepsze. Można ich jedynie zaangażować do ochrony strzelców. Rogaci Nadzorcy podzieleni na kilka mały oddziałów mogą dać się w znaki za pomocą eksplozji. Natomiast Rogate Bestie potrafią szybko, jak na swój poziom, zablokować strzelców. Ostatecznie Rogate Bestie sprawiają wrażenie bardziej przydatnych. |
Poziom 3
Piekielny Ogar | UlepszenieCerber | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Ognisty Ogar |
Atak4 Obrona3 Zadawane Obrażenia3-5 Punkty Życia15 Prędkość7 Inicjatywa13 Przyrost8 Nagroda za zabicie21 | Atak4 Obrona2 Zadawane Obrażenia4-6 Punkty Życia15 Prędkość8 Inicjatywa13 Przyrost8 Nagroda za zabicie33 | Atak4 Obrona3 Zadawane Obrażenia3-5 Punkty Życia15 Prędkość8 Inicjatywa13 Przyrost8 Nagroda za zabicie30 |
Koszt: 110 Złoto | Koszt: 160 Złoto | Koszt: 160 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Potrójny AtakStworzenia te mogą zaatakować wszystkich wrogów stojących na trzech sąsiednich polach.Brak kontratakuWróg zaatakowany przez to stworzenie nigdy nie kontratakuje. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Potrójny AtakStworzenia te mogą zaatakować wszystkich wrogów stojących na trzech sąsiednich polach.Brak kontratakuWróg zaatakowany przez to stworzenie nigdy nie kontratakuje.Ognisty oddechW trakcie ataku jednostka zadaje obrażenia nie tylko celowi, ale również innemu stworzeniu ustawionemu tuż za nim. |
Zaczyna się robić ciekawie. Dzięki tej jednostce można skutecznie przystąpić do ofensywy. Zwłaszcza mając Ogniste Ogary, które są w stanie razić wiele jednostek na raz. Zaliczają się przez to do grona źle zbalansowanych alternatyw. Zwiększona liczba obrażeń, którą posiada Cerber, nie daje takich korzyści jak Ognisty Oddech drugiego ulepszenia. |
Poziom 4
Sukkubus | UlepszenieUwodzicielski Sukkubus | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Władczyni Sukkubusów |
Atak6 Obrona6 Zadawane Obrażenia6-13 Punkty Życia20 Prędkość4 Inicjatywa10 Przyrost5 Nagroda za zabicie37 | Atak6 Obrona6 Zadawane Obrażenia6-13 Punkty Życia30 Prędkość4 Inicjatywa10 Przyrost5 Nagroda za zabicie55 | Atak6 Obrona6 Zadawane Obrażenia6-13 Punkty Życia32 Prędkość4 Inicjatywa9 Przyrost5 Nagroda za zabicie54 |
Koszt: 240 Złoto | Koszt: 350 Złoto | Koszt: 350 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.StrzelecJednostka może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest dłuższy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może atakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Zasięg - ŚredniStrzałów - 6Kontratak z dystansuStworzenie odpowiada kontratakiem strzelając do przeciwnika, który wystrzelił w jego kierunku. Linia strzału do przeciwnika nie może być zablokowana, a stworzenie nie może wcześniej wykorzystać możliwości kontrataku. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Strzał łańcuchowyTa istota zadaje obrażenia wybranemu celowi i trzem innym celom, które znajdują się najbliżej wybranego. Każdy sukcesywnie trafiony wróg otrzymuje połowę obrażeń, które otrzymał poprzedni nieprzyjaciel. Łańcuch Strzałów nie działa na istoty demoniczne.StrzelecJednostka może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest dłuższy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może atakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Zasięg - ŚredniStrzałów - 6Kontratak z dystansuStworzenie odpowiada kontratakiem strzelając do przeciwnika, który wystrzelił w jego kierunku. Linia strzału do przeciwnika nie może być zablokowana, a stworzenie nie może wcześniej wykorzystać możliwości kontrataku. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.StrzelecJednostka może zadawać obrażenia na odległość. Jeśli dystans jest dłuższy niż połowa pola walki, liczba zadawanych ran zostaje zmniejszona o 50%. Strzelec nie może atakować na odległość, jeśli zostanie zablokowany przez wrogi oddział. Zasięg - Średni Strzałów - 6Kontratak z dystansuStworzenie odpowiada kontratakiem strzelając do przeciwnika, który wystrzelił w jego kierunku. Linia strzału do przeciwnika nie może być zablokowana, a stworzenie nie może wcześniej wykorzystać możliwości kontrataku.UwodzenieRaz na bitwę ta istota może uzyskać kontrolę nad wrogimi oddziałami, które nie są odporne na Kontrolę Umysłu. Czas działania zdolności zależy od różnicy sił pomiędzy kontrolowanymi i kontrolującymi oddziałami, poczynając od czterech tur (gdy cel jest 4 razy słabszy w porównaniu z Sukkubusami) do momentu, w którym nie można skorzystać ze zdolności (cel jest ponad 4 razy silniejszy od Sukkubusów). Inicjatywa Sukkubusów nie rośnie w czasie działania efektu.Odporność na HipnozęTa istota jest odporna na Hipnozę. |
Na szczęście nie są to wybory miss, Sukkubusy nie miałyby tam czego szukać. Zostały stworzone do wyniszczania wrogich wojsk i doskonale im to wychodzi. Jako strzelec spisują się rewelacyjnie, a dodatkowo potrafią kontraktować na odległość! Władczyni zadaje ogrom obrażeń (jak na jednostkę czwartego poziomu) ze względu na atak łańcuchowy, który dosięga aż trzech przeciwników. Uwodzicielki tracą tę zdolność na rzecz tymczasowego kontrolowania wrogich oddziałów. Co daje im przewagę nad Władczyniami. Można zawładnąć najsłabszym oddziałem i zablokować nim wrogie jednostki dystansowe. |
Poziom 5
Piekielny Rumak | UlepszenieZmora | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Koszmar |
Atak13 Obrona13 Zadawane Obrażenia8-16 Punkty Życia50 Prędkość7 Inicjatywa16 Przyrost3 Nagroda za zabicie77 | Atak18 Obrona18 Zadawane Obrażenia8-16 Punkty Życia66 Prędkość8 Inicjatywa16 Przyrost3 Nagroda za zabicie100 | Atak18 Obrona17 Zadawane Obrażenia10-17 Punkty Życia66 Prędkość8 Inicjatywa15 Przyrost3 Nagroda za zabicie101 |
Koszt: 550 Złoto | Koszt: 780 Złoto | Koszt: 780 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walki | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiStrachIstnieje szansa, że zaatakowany przez to stworzenie przeciwnik wpadnie w panikę i będzie próbował uciec jak najdalej od niego w kierunku krawędzi areny tracąc całą zgromadzoną do tej pory inicjatywę. (Nie ma wpływu na istoty odporne na zaklęcia działające na umysł).Aura StrachuWszyscy wrogowie na sąsiadujących z tą istotą polach tracą trzy jednostki morale (nie działa na istoty, których morale jest zawsze neutralne). | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiStrachIstnieje szansa, że zaatakowany przez to stworzenie przeciwnik wpadnie w panikę i będzie próbował uciec jak najdalej od niego w kierunku krawędzi areny tracąc całą zgromadzoną do tej pory inicjatywę. (Nie ma wpływu na istoty odporne na zaklęcia działające na umysł).Paląca auraKiedy wroga istota, znajdująca się w zasięgu jednego pola od tej istoty zaczyna turę, otrzymuje obrażenia zależne od ilości istot posiadających tę zdolność. |
Taki los spotyka niegrzeczne Małe Kucyki. Zostają odesłane do Sheoghu, gdzie zmieniają się w potworne, żądne mordu kreatury. W walce spisują się rewelacyjnie, stanowią główną siłę uderzeniową. Dodatkowo są w stanie zmusić zaatakowany oddział do ucieczki, co często okazuje się pomocne. Zmora obniża morale otaczających ją istot, ta zdolność może przesądzić o losie bitwy (jeśli nie walczymy z Nekropolią). Z kolei Koszmar zadaje dodatkowe obrażenia od ognia przy każdym kontakcie z wrogiem. I Koszmar, i Zmora znajdą swego amatora. |
Poziom 6
Czart | UlepszenieCzarci Lord | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Czarci Demon |
Atak21 Obrona21 Zadawane Obrażenia13-26 Punkty Życia110 Prędkość4 Inicjatywa8 Przyrost2 Nagroda za zabicie129 | Atak22 Obrona21 Zadawane Obrażenia13-31 Punkty Życia120 Prędkość4 Inicjatywa8 Przyrost2 Nagroda za zabicie150 | Atak27 Obrona23 Zadawane Obrażenia13-31 Punkty Życia140 Prędkość6 Inicjatywa9 Przyrost2 Nagroda za zabicie157 |
Koszt: 1400 Złoto | Koszt: 1666 Złoto | Koszt: 1666 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiRzucająca czaryJednostka ta może korzystać z ograniczonego zbioru zaklęć. Punkty many na początku każdej bitwy posiadają tą samą wartość. Moc zaklęć zależy od liczby jednostek.Mana 10 Zaklęcia: Kula Ognia, Wrażliwość | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiRzucająca czaryJednostka ta może korzystać z ograniczonego zbioru zaklęć. Punkty many na początku każdej bitwy posiadają tą samą wartość. Moc zaklęć zależy od liczby jednostek.Mana 20 Zaklęcia: Kula Ognia, Grad Meteorytów, Wrażliwość Miecz ŚmierciKażdy atak lub kontratak wykonany przez to stworzenie zadaje śmierć przynajmniej jednej jednostce armii wroga. | Odporność na MagięStworzenie jest odporne na działanie wszelkiej magii (w tym zaklęć sojuszników).Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiOstrze masakryZadaje dodatkowe obrażenia (+2 obrażenia za każdą istotę w atakowanym oddziale).DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu. |
Absolutnie epicka jednostka. Niemal doskonałe statystyki (poza Inicjatywą), które czynią ją jedną z najlepszych jednostek na tym poziomie. Na początku gry zdecydowanie lepszym wyborem będzie Czarci Lord. Zestaw niszczycielskich zaklęć w połączeniu ze zdolnością Miecz Śmierci sprawiają, że jest on głównym powodem bitewnego zamieszania. Jednak w bitwach decydujących o ostatecznym zwycięstwie bardziej przyda się Czarci Pomiot. Ma znacznie lepsze statystyki, a w dodatku zyskuje odporność na Magię. |
Poziom 7
Diabeł | UlepszenieArcydiabeł | Alternatywne Ulepszenie dodane w "Dzikich Hordach"Arcydemon |
Atak27 Obrona25 Zadawane Obrażenia36-66 Punkty Życia166 Prędkość7 Inicjatywa11 Przyrost1 Nagroda za zabicie245 | Atak32 Obrona29 Zadawane Obrażenia36-66 Punkty Życia199 Prędkość7 Inicjatywa11 Przyrost1 Nagroda za zabicie311 | Atak32 Obrona31 Zadawane Obrażenia36-66 Punkty Życia211 Prędkość6 Inicjatywa10 Przyrost1 Nagroda za zabicie312 |
Koszt: 1 Siarka 2666 Złoto | Koszt: 2 Siarka 3666 Złoto | Koszt: 2 Siarka 3666 Złoto |
DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiLatanieJednostka ta może poruszać się ponad przeszkodami. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiLatanieJednostka ta może poruszać się ponad przeszkodami.Przywoływanie Czarcich LordówRaz w trakcie walki jednostka może przywołać Czarcich Lordów, by zastąpić nimi zabitych żołnierzy. Ilość przywołanych stworzeń zależy od ilości jednostek, które korzystają z tego talentu. | DemonicznyStworzenie pochodzi z piekła. Strzał łańcuchowy nie ma na nie wpływu.Duża istotaTo stworzenie zajmuje cztery kwadraty na polu walkiLatanieJednostka ta może poruszać się ponad przeszkodami.Nieodparta TeleportacjaArcydemon może wziąć na cel każdy oddział, który znajduje się w zasięgu jego ruchu, bez względu na to, kto nim dowodzi i teleportować go na niezajęte pole możliwie najbliższe swojej pozycji. |
Władcy Piekieł w grach HoMM są zadziwiająco słabi. Ten egzemplarz może i wygląda lepiej od swego poprzednika z Heroes III, jednak w walce spisuje się co najwyżej przeciętnie. Bez wątpienia jest to jedna z najsłabszych jednostek siódmego poziomu. Sytuacje ratują zdolności, które bywają bardzo przydatne. Arcydemon potrafi przyciągnąć do siebie każdy oddział, który jest w jego zasięgu. Warto mieć go przy sobie podczas ataku na miasto. To z pewnością przydatne, jednak umiejętności Arcydiabła przebijają Nieodpartą Teleportację. Potrafią przywołać Czarcich Lordów w miejsce powalonych oddziałów (a każdy Czarci Lord posiada księgę czarów i garść punktów many). |