Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



News
Zacznijmy od tych ostatnich. Na pewnym rosyjskim forum pojawiło się 10 nowych, zaprawdę ciekawych screenów ujawniających wreszcie jakieś szczegóły na temat HoMM5. Jednak najciekawszy w tym wszystkim jest fakt, że owe screeny pochodzą podobno *sprzed roku* i podobno zostały wykradzione Nivalowi. To dość dziwne, że już wtedy były dostępne elementy interfejsu, księga zaklęć czy ekran zdobywania kolejnego poziomu, a teraz, po roku Ubisoft nic z tego jeszcze nie zaprezentował. Nival podobno powiedział, że wiele z elementów owych screenów jest już nieaktualna i była obecna tylkow we wczesnej wersji alfa gry.

Screen 1Screen 2Screen 3Screen 4Screen 5
Screen 6Screen 7Screen 8Screen 9Screen 10

Natomiast z bardziej oficjalnych informacji:

- dwóch byłych pracowników NWC wyraziło swoje opinie o wersji demo HoMM5 jaką widzieli na tagrach E3. Ogólnie wyrażają się bardzo pozytywnie o grafice, mówią, że jest ona faktycznie bajkowo kolorowa (bardzo podobna do palety barw z HoMM2 niż tej z HoMM3). Doceniają także muzykę brzmiącą bardzo podobnie do dzieł Roba Kinga z wcześniejszych gier HoMM-MM. Natomiast podają sprzeczne informacje co do bohaterów. Jeden z nich twierdzi, że bohater tylko siedzi na koniu i rzuca zaklęcia, a drugi mówi, że uczestniczy aktywnie w walce. Potwierdzałoby to przypuszczenia coniektórych, że w HoMM5 znajdziemy rozwiązanie *pośrednie* co do bohaterów na polu bitwy. Prawdopodobnie niektóre umiejętnoiści i/lub klasy postaci pozwalają bohaterowi na aktywny udział w bitwie, a inne nie.

- Wiadomo też conieco o fabule. Akcja rozpoczyna się w zupełnie nowym świecie (bez znanych nam bohaterów), gdzie Nikolai (imię skąd inąd jednak znajome), władca 'Państwa Świętego Gryfa' (a gryf był w herbie...) ma stanąć do trzeciej wielkiej wojny z 'diabłami'. Pierwszą wygrał, choć poświęciwszy się niejaki mag zwany Siódnym Smokiem (smok... z pierwszej ery MM... hmmmm...). Drugą udało się wygrać ojcu Nikolaia, lecz także przy poświęceniu samego siebie (a ojcem Nikolaia w drugiej erze MM był...). Teraz w dniu ślubu Nikolaia diabły raz jeszcze przedostają się do naszego świata i atakują.

Osoby znające nieco fabułę HoMM-MM od razu widzą i rozumieją moje aluzje w nawjasach co do tej nowej historii. Przyznam się szczerze, że gdybym nie był przekonany, że ludzie z Ubisoftu nijak nie znają się na całej poprzedniej fabule HoMM-MM oraz gdyby nie fakt, że jednak H5 ma miejsce w zupełnie *innym* świecie, bez znanych nam postaci to możnaby nawet pokusić się o twierdzenie, że to jednak jest kontynuacja poprzedniej fabuły... Chociaż gdyby tylko ktoś coś wspomniał oficjalnie o jakimś alternatywnym wymiarze, alternatywnej rzeczywistości czy po prostu o tym, że historia rozwijała się podobnie nie tylko w świece znanym nam z H1-3 i MM6-8, ale i na innych światach, to taką historię bym kupił... intrygujące....

*Z ostatniej chwili* :)

Fabrice Cambounet zdecydował się na odpowiadanie na wiele z pytań fanów i chociaż ogromna większośc jego odpowiedzi to coś w rodzaju 'zobaczymy później' lub 'za wcześnie, by o tym mówić', to jednak jest kilka ciekawych informacji:
- w grze będzie obecna mgła wojny
- jednostki nie będą same mogły się poruszać po mapie bez bohatera
- bohaterowie będą mieli zbalansowane specjalności.
- w jednej armii nie będzie można mieć więcej niż jednego bohatera
- to czy bohater będzie walczył aktywnie w bitwie będzie zależało m.in. od rasy
- jedna z 6 dostępnych ras będzie kompletnie nowa
- twórcy przede wszystkim koncentrują się na trybie gry dla pojedynczego gracza
- w trybie multiplayer w walce będzie dostępny tzw. 'tryb dynamicznny', a na mapie przygody 'tryb ducha'. Oba mają przyspieszyć rozgrywkę i zbliżyć ją nieco do trybu rozgrywki w czasie rzeczywistym (nie trzeba będzie czekać na turę przeciwnika z podjęciem działań), choć nie całkowicie. Oba mają też być opcjonalne.

a teraz coś specjalnie dla nas:
- premiera H5 odbędzie się prawdopodobnie jednocześnie na całym świecie w pierwszym kwartale 2006 roku i (uwaga!) Ubisoft chce, by pojawiła się od razu m.in. w języku polskim, gdyż jest u nas tak wielu fanów HoMM :). Trzeba przyznać, że natręctwo pewnej polskiej jaskini niejakiego behemota chyba jednak swoje zrobiło...
Acid Dragon
Wasze komentarze (0)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt