Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



News
Wyszła nowa wersja Might & Magic: Heroes 5.5 - przynosi ona ze sobą szereg zmian na kilku płaszczyznach rozgrywki. Można pobrać ją stąd:
Zmiany opisano pokrótce w trzech artykułach: o taktyce, o trybie pojedynku oraz o mitologii. Do najważniejszych zmian należy:
  • wprowadzenie systemu przywoływania szerokiej gamy stworów do miast. Ich ilość zależy od ilości kryształów smoczej krwi w posiadaniu danego bohatera, jego poziomu oraz poziomu gildii magów w danym mieście;
  • dostosowanie systemu pojedynków do warunków H5.5;
  • zmniejszenie skuteczności Ataku/Obrony na obrażenia jednostek (z 3.33% na 2.5%) oraz zmniejszenie szybkości wielu jednostek;
  • multum zmian w zaklęciach, zdolnościach bohaterów oraz jednostek (lista w artykule taktycznym) oraz podniesienie ograniczenia poziomu bohatera.

  • Paczka zawiera również program Mapmixer pozwalający prosto modyfikować mapki - można o nim poczytać w tym artykule.
    A jeżeli wolicie grać w polskiej lokalizacji - King_Mariusz przynosi spolszczenie.


    Jeżeli zaś szukacie moda skupiającego się przede wszystkim na balansie - zapoznajcie się z
    Ten lekki mod zajmuje się przede wszystkim balansem. Lista zmian jest ogromna, możecie się z nią zapoznać tutaj. Zawarto między innymi usunięcie kilku tygodni, zmiany parametrów pokaźnej ilości jednostek, przyjrzano się budowlom w miastach, zaklęciom...

    Kammer



    O grze...

    Heroes of Might and Magic V to kolejna odsłona kultowej, strategicznej gry turowej. Wzorowana jest na najbardziej popularnej części serii - HoMM III. Została wydana wiosną 2006 roku przez firmę "Ubisoft". Wykonanie zostało zlecone rosyjskiemu studiu "Nival Interactiv".

    Rozgrywka i mechanika nie uległy gruntownym zmianom, jednak nowości nie brakuje. Największą innowacją jest grafika 3D, w której wykonano nawet ekrany miast. Zmianie uległ podział Bohaterów. Każda frakcja otrzymała tylko jedną klasę Herosów, co znacznie zredukowało ich liczbę. Modernizację przeszedł tryb rozwoju Bohatera. Oprócz standardowych talentów o trzech poziomach, otrzymaliśmy także szeroki zasób zdolności.

    Akcja rozgrywa się na zupełnie nowym świecie zwanym Ashanem. Jego losami kierują Smoczy Bogowie, którzy występują w roli patronów poszczególnych frakcji. Fabuła opisuje losy królowej Izabeli, która podejmuje tragiczną w skutkach decyzję o wskrzeszeniu swego męża. Następnie najmężniejsi Bohaterowie Ashanu wyruszają do samego piekła, by stawić czoła Władcy Demonów. W grze można było znaleźć 6 doskonale znanych nam frakcji: rycerską Przystań, elfi Sylwan, wiecznie trupią Nekropolię, magiczną Akademię, demoniczne Inferno oraz Loch zdominowany przez mroczne elfy. O ile w poprzednich częściach serii podział na rasy nie był zbyt oczywisty i klarowny, to teraz nie można mieć już wątpliwości kto włada w danym zamku.
    Heroes of Might and Magic V doczekało się dwóch dodatków. W każdym z nich dodano jedno nowe miasto. To sprawiło, że łącznie mieliśmy do dyspozycji aż 8 (!) miast. To tylko o jedno mniej od lidera w tej dziedzinie - Heroes 3, gdzie mieliśmy ich 9.
    Natomiast jeśli chodzi o liczbę jednostek, Heroes V jest bezkonkurencyjne. Łącznie mamy do dyspozycji aż 177 stworzeń (łącznie z ulepszeniami i ich alternatywami).

    Początkowe obawy fanów zostały dość szybko rozwiane. Gra została ciepło przyjęta, gdy okazało się, że faktycznie przypomina umiłowane (lub "otoczone przesadną czcią", jak kto woli - dop. Dark) Heroes III. Przed wydaniem dodatków narzekano na zbyt małą liczbę frakcji. Obecnie gra uważana jest za jedną z najlepszych w całej serii HoMM.
    © 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt