|
|
|
|
|
Czarnoksiężnicy Co tym razem ulęgło się w podziemiach? Otóż okazuje się, że wrogowie Morglina Ironfista cały czas ukrywali się pod powierzchnią gleby. Przetrwali w ten sposób Rozliczenie i wiążące się z nim komplikacje, a gdy zapanował nowy porządek, wychynęli na powierzchnię by straszyć małe gobliny mroczną magią. Statystyki:Atak 1 Obrona 0 Moc Zaklęć 3 Wiedza 1 Punkty many10 Specjalność Rasowa: Łańcuchy ŻywiołówUnikalna, bojowa zdolność rasowa. Pozwala bohaterowi stworzyć i wysadzić, w celu zadania celowi dodatkowych obrażeń, Łańcuchy Żywiołów bazując na powiązaniu stworzenia-celu z odpowiadającym mu żywiołem. Stworzenia o przeciwnych żywiołach zadają więcej obrażeń przeciwnikowi. Zniewalająca Magia: Częściowo usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 20% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 5%.Lepsza Zniewalająca Magia: W poważnym stopniu usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 40% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 10%.Ekspercka Zniewalająca Magia: Usuwa magiczną ochronę w połowie i pozwala bohaterowi zadać 50% normalnych obrażeń stworzeniu, które w przeciwnym wypadku byłoby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 15%.Mistrz Zniewolenia: Prawie całkowicie usuwa magiczną ochronę i pozwala bohaterowi zadać 75% normalnych obrażeń istotom, które w przeciwnym wypadku byłyby odporne na działanie czaru. Dodatkowo umożliwia bohaterowi korzystanie z Łańcuchów Żywiołów oraz zwiększa ich moc o 20%.
(Dostępne tylko z Wisiorem Mistrzostwa)Zdolności:Gniew Żywiołów: Łańcuchowy efekt działania żywiołu zadaje podwójne obrażenia.Mroczny Rytuał: Specjalna zdolność rasowa. Bohater spędza cały dzień na odprawieniu rytuału, który przywraca mu wszystkie punkty many. Zdolność ta może być użyta tylko na początku dnia.Podstawowe Widzenie: Czarnoksiężnik może widzieć żywioły związane z poszczególnymi stworzeniami wroga, dzięki czemu może zadawać dodatkowe obrażenia oparte na Żywiołach.Wzmocnienie Zaklęcia: Wszystkie rzucone przez bohatera zaklęcia, które powodują obrażenia, zadają 50% więcej ran, ale kosztują dwa razy więcej many. |
Jak wychować Czarnoksiężnika Nie ma konieczności rozwijania Specjalności Rasowej. Jeśli masz do wyboru coś bardziej przydatnego, nie wahaj się i pomiń tę zdolność. Wyjątek stanowi sytuacja, w której mamy kilka miast. Wtedy tworzenie Łańcuchów Żywiołów ma sens i zdolności Gniew Żywiołów i Podstawowe Widzenie z pewnością się przydadzą. Jednak najbardziej odpowiedni do tego będzie bohater poboczny. Jeśli rozwiniemy wszystkie Mroczny Rytuał i Wzmocnienie Zaklęcia możemy uzyskać zadowalający efekt.
| EruinaJest prawdziwą córką legendarnej królowej Tuidhany. Eruina raczej nie akcentuje swego królewskiego pochodzenia, woląc, by osądzano ją po czynach i imponujących umiejętnościach. Wiedźmy Cienia i Matrony Cienia w jej armii zdają sobie jednak sprawę z czystości krwi Eruiny i wspierają jej ataki z zaciekłością godną fanatyków. Sabat Czarownicy Specjalność - Sabat Czarownicy: Wiedźmy Cienia, Matrony Cienia i Cieniste Damy mają szansę za darmo dodatkowo wystrzelić w obecny cel bohatera. Prawdopodobieństwo zwiększa się z poziomem bohatera. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: Błyskawica Wóz z Amunicją, powinien znajdować się w taborach każdej dobrze wyekwipowanej armii. | Zdolności i Umiejętności: Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%.Magia Zniszczenia: Magia Zniszczenia staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Zniszczenia trzeciego poziomu. | Niepolecana jako bohater początkowy. Jej zdolność nabiera znaczenia z końcem pierwszego miesiąca, jeśli będziecie mieć kilka miast. Wtedy możecie zebrać odpowiednie wsparcie dla jednostek szóstego poziomu. |
| KythraJest jedną z najbogatszych kobiet w Ygg-Chall. Źródło jej dochodu nie jest tajemnicą: czerpie zyski z handlu zniewolonymi Minotaurami, czym jej rodzina zajmowała się od pokoleń. Niewolnicy ci stanowią też trzon jej wspaniałej armii; kandydaci na wojowników muszą jednak najpierw ukończyć krwawą, wielu z nich przynoszącą śmierć, szkołę dla gladiatorów. Dozorca Niewolników Dozorca Niewolników: Wszystkie Minotaury, Minotaury Strażnicy i Minotaury Kapitanowie w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: Lodowy PromieńBrak | Zdolności i Umiejętności: Dowodzenie: Zwiększa morale armii bohatera o 1.Finanse: Bohater generuje przychód w wysokości 250 szt. złota dziennie. | Jeśli chcecie mieć łatwy start powinniście wybrać Kythre. Na początku otrzymacie około 10 Minotaurów. Mniejsze oddziały mogą przed wami uciekać. Jednak poziom trzeci w Lochu nie należy do elit. Przeciwnik szybko Was dogoni, a z czasem zostaniecie w tyle. |
| LethosLethos uważany jest za cennego sprzymierzeńca głównie ze względu na umiejętność wygrywania bitew, zanim się jeszcze rozpoczną. Pomimo iż służył już przez wiele dziesięcioleci, jego dogłębna znajomość egzotycznych trucizn i chorób nadal nie osłabła. Jednostki przeciwnika zbliżające się do pola bitwy często mogą poczuć efekt zaklęć Lethosa, zanim jeszcze rozpocznie się właściwe starcie; zdarzały się przypadki, że mądrzy dowódcy zaczynali bitwę z Lethosem od pospiesznej ucieczki. Mistrz Trucizn Specjalność - Mistrz Trucizn: Jednostki przeciwnika mogą wejść na pole walki już zatrute, szansa na takie zdarzenie zależy od poziomu bohatera. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: RozkładBrak | Zdolności i Umiejętności: Magia Mroku: Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu. Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu. | Zaiste mistrz. Już na samym początku walki oddziały wroga mogą zostać zatrute, co pozbawi ich części punktów życia. Posiada możliwość rzucania grupowych zaklęć Magii Mroku. Jeśli odpowiednio ją rozwiniecie Wasza armia będzie niepokonana. Dzięki temu jest to jeden z najlepszych Bohaterów w całej grze. |
| SorgalSukcesy Sorgala związane z hodowlą wojennych jaszczurów mrocznych elfów nie wynikają z łagodnego usposobienia czy empatii, lecz z bezlitosnego odstrzeliwania słabych osobników i morderczego treningu, który może wyniszczyć nawet najsilniejsze sztuki. Gdy idą do walki, jaszczury te są zdesperowane i na wpół żywe z głodu; dzięki temu w starciu kąsają przeciwnika jeszcze bardziej zajadle. Dowódca Łuczników Specjalność - Hodowca Jaszczurów: Specjalny atak Jeźdźców, Jaszczurcze Ukąszenie, powoduje więcej obrażeń, których ilość zależy od poziomu bohatera. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: PrzyśpieszenieBrak | Zdolności i Umiejętności: Atak: Obrażenia zadawane przez Twoje odziały, zwiększają się o 5%.Szał Bitewny: Minimalna i maksymalna liczba ran, jakie mogą zadać stworzenia znajdujące się pod kontrolą bohatera, zwiększa się o 1. Jest to szczególnie efektywne w przypadku armii składających się ze stworzeń niskiego poziomu. | Wbrew pozorom nieprzydatny. Jeźdźcy nie stanowią głównej siły uderzeniowej i bardzo szybko giną. Jeśli chcecie wziąć udział w poważnej rozgrywce, omijajcie go szerokim łukiem. |
Jak wychować Czarnoksiężnika
Inwestujemy głównie w Magię Zniszczenia i Mroku (zwłaszcza gdy mamy Lethosa). Można spróbować Magii Przywołania zamiast Zniszczenia, ale to ryzykowne. Namiętne inwestowanie w Atak, Obronę, czy Taktykę, nie przyniesie pożądanych rezultatów.
| SinitarCzarnoksiężnicy z Ygg-Chall są mrocznymi osobnikami rzadko wychodzącymi z cienia, zaś Sinitar wyróżnia się nawet spośród tej osobliwej grupy. Nie tylko potrafi wzmacniać czary, robi to w dodatku zużywając mniej energii niż inni. Nikt nie wie dokładnie, w jaki sposób posiadł tę umiejętność, lecz szramy na jego twarzy świadczą o zatargach ze Smokami Cienia - zatargach, które pozostawiły głębokie ślady zarówno na ciele, jak i na duszy. Katalizator Specjalność - Katalizator: Koszt wzmocnionych zaklęć jest zmniejszony o 5% i dodatkowe 1% za każdy poziom bohatera. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: Starożytna StrzałaBrak | Zdolności i Umiejętności: Wzmocnienie Zaklęcia: Wszystkie rzucone przez bohatera zaklęcia, które powodują obrażenia, zadają 50% więcej ran, ale kosztują dwa razy więcej many.Magia Zniszczenia: Magia Zniszczenia staje się skuteczniejsza w działaniu. Pozwala uczyć się zaklęć Magii Zniszczenia trzeciego poziomu. | Doskonale nadaje się na Bohatera głównego na dużych mapach. Początkowo nie będziecie mieli z niego większego pożytku. Jednak w zaawansowanej części rozgrywki, gdy do gry wejdą silniejsze czary, powinniście być zadowoleni ze swego wyboru. Będziecie mogli rzucać zaklęcia znacznie częściej niż przeciwnik. |
| VayshanZnany jest ze swoich śmiałych wypadów do Irollan, gdzie uwielbia polować na swoich sylvańskich kuzynów (traktuje to jak świetny sport). Nieznane są powody tak zaciekłej nienawiści Vayshana do elfów, lecz jego oddziały podzielają tę obsesję. Uczestnictwo w posępnym polowaniu w lasach Irollan jest wielkim zaszczytem dla wszystkich mrocznych zwiadowców i zabójców, którzy prześcigają się w próbach udowodnienia dowódcy swojej przydatności i zdobycia jego łask. Czarna Ręka Specjalność - Czarna Ręka: Wszyscy Zwiadowcy, Zabójcy i Prześladowcy w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: Ognista PułapkaBrak | Zdolności i Umiejętności: Szczęście: Szczęście wszystkich stworzeń w armii bohatera jest większe o 1.Szczęście Żołnierza: Daje gwarancję, że przydatne zdolności bojowe różnych stworzeń służących w armii bohatera (np. Uderzenie Krzyżowca) będą częściej działać. | Jego powinniście wybrać na początek. Jeśli od razu zbudujecie Szkołę Zwiadowców i ulepszycie ją, będziecie w stanie wiele zwojować już w pierwszym tygodniu. Zwłaszcza z dodatkiem prostych czarów. |
| YrbethByła dzieckiem obdarzonym niezwykłymi jak na swój wiek zdolnościami koncentracji. Trenując jak wiele jej towarzyszek sztukę magii, Yrbeth nauczyła się w znakomity sposób koncentrować swe moce - co pokazała dobitnie w czasie trzęsienia ziemi. Odkryła, że dzięki temu może zgromadzić więcej magicznej energii, niż jest to normalnie możliwe. Noc poprzedzającą ważną bitwę Yrbeth często spędza czuwając, na medytacjach i przygotowaniach. Mroczny Mistyk Specjalność - Mroczny Mistyk: Zdolność Mroczny Rytuał jest potężniejsza, pozwalając bohaterowi regenerować więcej punktów many niż normalnie. Ilość punktów regenerowanych ponad limit zależy od poziomu bohatera. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: Starożytna StrzałaBrak | Zdolności i Umiejętności: Magia Mroku: Pozwala uczyć się zaklęć Magii Mroku trzeciego poziomu. Magia Mroku staje się jeszcze bardziej skuteczna w działaniu.Mroczny Rytuał: Specjalna zdolność rasowa. Bohater spędza cały dzień na odprawieniu rytuału, który przywraca mu wszystkie punkty many. Zdolność ta może być użyta tylko na początku dnia. | To ona powinna grać drugie skrzypce. Ma do tego doskonałe predyspozycje. Potrafi z nadwyżką regenerować Punkty Many, dzięki czemu może nieustannie wspierać się zaklęciami. Na pewno nie pożałujecie jeśli wynajmiecie ją w dalszej części gry. |
| YrwannaGdziekolwiek pojawia się Yrwanna, wszędzie towarzyszy jej chmara adoratorów podziwiających jej piękno. Za zniewalającym obliczem kryje się jednak biegły umysł, a Yrwanna dobrze wie, jak wykorzystać swoje atuty, by osiągnąć cel. Lojalności jej oddziałów nie zmniejsza nawet fakt, że wielokrotnie zdarzało jej się poświęcać setki żołnierzy, byle tylko zwyciężyć. Pani Krwi Specjalność - Pani Krwi: Wszystkie Krwawe Dziewice, Krwawe Furie i Krwawe Wiedźmy w armii bohatera otrzymują +1 do Ataku i Obrony co dwa poziomy bohatera, poczynając od tego poziomu. | Zaklęcia i Machiny Wojenne: SpowolnienieBrak | Zdolności i Umiejętności: Oświecenie: Bohater otrzymuje +1 do jednej ze swych podstawowych statystyk co cztery osiągnięte poziomy doświadczenia (włącznie z posiadanymi) oraz otrzymuje 5% więcej PD.Inteligencja: Zwiększa maksymalny poziom many o 50%. | Warto rozważyć jej kandydaturę. W pierwszych tygodniach możecie uzyskać przewagę. Jednak wzmacnianie jednostek drugiego poziomu będzie dość skąpym bonusem w dalszej części gry. Bez obaw, z czasem w Tawernie pojawi się Bohater, który będzie bardziej odpowiedni do poprowadzenia głównych sił. |
Bohaterowie kampanijni
|
|
|
|
|
|