Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Ygg-Chall - Ciemność Poniżej

Mroczne znamię na ciałach elfów, oznacza ich bezwarunkową i wieczną lojalność wobec Malassy.

Głęboko pod ziemią, tam, gdzie nikt nie ma zamiaru zaglądać - znajduje się coś w rodzaju wioski Smerfów. Jednak mieszkańcy tej krainy są mniej przyjaźnie nastawieni do potencjalnych gości (znacznie mniej). W Ygg-Chal władają mroczne elfy - rasa, którą nie sposób spotkać w poprzednich częściach serii HoMM.


Stolica: Konos - Labirynt Cieni
Barwy: czerń i purpura
Władca: RaelagReligia: Malassa - Smocza Bogini Ciemności

Historia


Mogłoby się wydawać, że Ygg-Chall powstało z tego, co wypełzło z puszki Pandory. Trucizna, magia mroku, mroczne rytuały - to synonimy tej krainy. Ich miasta budowane są na skalnych sklepieniach. Budowle są oblepione stalaktytami, niczym pień drzewa mchem. Trudno dostępne, tajemnicze i niebezpieczne - tak przedstawiają się siedziby Mrocznych Elfów. Najwybitniejsi w zadawaniu bólu i cierpienia zostają czarnoksiężnikami, to oni prowadzą oddziały do bitwy. W ich armiach możemy znaleźć żołnierzy, którzy potrafią zadawać śmierć na wszystkie możliwe sposoby. Akompaniują im mistrzynie magii mroku - wiedźmy oraz istoty z najmroczniejszych zakamarków podziemnych korytarzy.

Oko Malassy symbolizuje jej wszechwiedzę. Jest wieczną obserwatorką, która zna wszystkie zamiary swoich podwładnych. Jest to również symbol sekretów, kłamstw, iluzji, strachu i szaleństwa - ponieważ Ciemność ukrywa i chroni swoich zwolenników, a wrogów karmi koszmarami i destrukcyjnymi złudzeniami.Mroczne elfy nie były traktowe poważnie przez innych mieszkańców Ashanu. Ich państwowość nie odgrywała znaczącej roli w światowej polityce. Wszystko to miało się z czasem zmienić za sprawą Raleaga. Wywodził się z klanu kultystów demonów zwanego Blizny Duszy. Utrzymywali oni kontakty z demonami i przyczyniali się do realizacji planu Władcy Demonów. Raelag początkowo opowiadał się po stronie kultystów, jednak miłość sprawiła, że wyrzekł się powiązań z demonami i postanowił pokrzyżować ich plany. W tym celu wziął udział w turnieju o przewodnictwo w klanie Piętno Cienia. Raelag zwyciężył i ostatecznie rozprawił się ze swym rodzimym klanem, zyskując sobie poparcie całego Ygg-Chall. Mroczny elf dowiedział się, że jego ukochanej grozi niebezpieczeństwo i pospieszył jej na ratunek. Następnie wraz z najmężniejszymi bohaterami Ashanu udał się do świata demonów - Sheogh, chcąc rozprawić się z Kha-Belethem - Władcą Demonów.

Raelag ukrył się przed światem, by móc spędzić czas ze swą wybranką. Wtedy w Ygg-Chal do władzy zaczęli dochodzić kultyści demonów. Niejaki Thralsir przejął władzę nad klanem Blizn Duszy i postanowił zawładnąć całym podziemiem, dążąc między innymi do wypowiedzenia wojny krasnoludom. Jego plany miała zniweczyć Ylaya, która uzyskała wsparcie samej Smoczej Bogini Ciemności - Malassy.

Mroczne elfy wywodzą się od zwykłych elfów. W 537 roku Siódmego Smoka król Arniel, mając dosyć "sennokracji" druidów, ogłosił, że odtąd elfi tron będzie dziedziczony. Jedynie królowa małego państewka Tarladu sprzeciwiła się jego planom i ogłosiła niezależność. W rezultacie podczas najazdu Cesarza Świętego Imperium Liama Sokoła Tuidhana została pozostawiona samej sobie, a podczas kontrofensywy króla Arniela zaatakowana przez swych rodaków. Będąc w rozpaczliwej sytuacji, zawarła pakt z Bezimiennymi i Smoczą Boginią Malassą, zyskując nowe moce, ale też na zawsze odmieniając swych poddanych. Tak w roku 541 RSS narodziły się mroczne elfy.
W roku 548 Liam Sokół i Arniel musieli przystać na warunki pokojowe Tuidhany. Jednak w roku 566 RSS demony podpaliły święte drzewo elfów w centrum ich stolicy. W pożarze zginął Arniel, zaś winą obarczono mroczne elfy. Vaniel, jego syn, dał swym "kuzynom" tydzień na opuszczenie swych ziem. Po tym terminie zaczął się pogrom podwładnych Tuidhany - sama zginęła, broniąc swego terytorium, by większość mrocznych elfów mogła uciec.


Ogólnie o Frakcji



Mroczne elfy dzielą się na dwie grupy: tych, którzy potrafią wsłuchać się w nieustanne szepty Malassy i tych, którzy tego nie potrafią. Pierwsza grupa posiada wielką moc i znaczenie polityczne, druga zaś odgradza się barierą od reszty świata.
Drugim, nie mniej istotnym podziałem są klany. Istnieje wiele klanów, ale najważniejsze są trzy główne: Nocne Czerepy - klan handlarzy i "czuciowców", Piętno Cienia - zamknięci na kontakt ze światem poszukiwacze sekretów oraz Blizny Duszy - pałający żądzą zemsty na elfach i ludziach kultyści demonów, zafascynowani bólem i cierpieniem.
Każdy klan posiada własnego przywódcę i rządzi się samodzielnie, lecz w wyjątkowych czasach wybierany jest król wszystkich klanów. Organizowany jest wtedy turniej. Wszyscy ubiegający się o władzę gromadzą się w jednym miejscu i toczą zażarte bitwy. W zasadzie aby zostać władcą, należy zwyczajnie wybić wszystkich kontrkandydatów (Gra o tron?). Rozgrywane są też turnieje o przywództwo danego klanu. Taki turniej o władzę w klanie Piętno Cienia wygrał Raelag, a to pozwoliło mu przejąć władzę w całym Ygg-Chall. Ważną funkcję w klanach sprawują też Prawodawczynie, których zadaniem jest przestrzeganie prawa, pilnowanie porządku, a także zachowywanie wiedzy i rytuałów przodków. Tę funkcję w klanie Piętno Cienia pełni Ylaya. To ona została mianowana przywódczynią po zniknięciu Raelaga.
Oprócz mrocznych elfów Ygg-Chall zamieszkują też różne stwory ciemności. Najważniejszymi są dzieci Malassy - Bezimienni. Jednak ze względu na swą niewielką ilość rzadko pojawiają się na polu walki i służą głownie jako doradcy. Minotaury zostały podarowane mrocznym elfom przez Karmazynowych Czarodziei, choć niektóre klany zrobiły z nich swych niewolników. Hydry są magicznymi bestiami z głębin pod Ygg-Chall. Zaś Czarne Smoki często nie tylko wspomagają wyznawców Malassy w walce, ale też pomagają w sprawach administracyjnych, jak choćby wybór nowego władcy klanu bądź wszystkich klanów - ich przychylność zazwyczaj wystarczy, by uciszyć wszelką opozycję władcy klanu(ów).



Zniewalająca Magia niweluje ochronę przed magią przeciwników. Pozwala również na korzystanie z Łańcucha Zywiołów.

Składanie ofiar w Rytualnym Lochu zwiększa przyrost jednostek 2 i 3 poziomu.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt