Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały




Święte Imperium Gryfa

Słoneczny Krzyż to symbol głębokiej wiary w Elratha. Przypomina wiernym, że nikt nie jest w stanie ukryć prawdy przed Smokiem Światła. Jest on kluczem do duchowego wymiaru, dowodem na reinkarnację oraz istnienie innych wymiarów.

Państwo bogobojnego pospólstwa i walecznych rycerzy, nękane niemiłosiernie przez hordy demonów - tak prezentuje się kraj ludzi w Ashanie. Gryfy, kusznicy, anioły - wszystko to doskonale znamy z Enroth. Święte Imperium w niemal w każdym aspekcie do złudzenia przypomina Erathię.


Stolica: Talonguard
Barwy: lazurowy błękit, biel i złoto
Władca: Nicolai GryfReligia: Elrath - Smoczy Bóg Światła

Historia


Skrzydła Aniołów lub Skrzydła Elratha to symbol odrodzenia i oczyszczenia. Przypominają o sakralnych aspektach Smoka Światła. Ten święty znak odnosi się do aniołów, które są uważane za najwyższą formę reinkarnacji w Świętym Imperium.
Państwem ludzi targały liczne wojny - zarówno domowe, jak i międzynarodowe. Jego podział administracyjny był zmieniany przez kolejne wendety. Święte Imperium dzieli się na księstwa; obecnie władzę sprawuje ród Gryfów, a władcą jest Nicolai. Odziedziczył tron po swoim ojcu Aleksieju, który próbował raz na zawsze rozprawić się z demonami w twierdzy ich władcy Kha-Beletha. Niestety przywódcy elfów i magów nie udzielili mu wsparcia. Gdy Aleksiej ze swym rycerstwem dostał się za mury, zamknięto bramy, aby uniemożliwić im odwrót. Każdy, kto znalazł się za linią fortyfikacji - zginął z rąk Demonów. Żona Aleksieja - Fiona - umarła kilka lat później. Po jej śmierci z królestwa wygnano jej doradcę, nekromantę Markala. Był on uczniem legendarnego mówcy zaświatów Sandra.

Nicolai postanowił związać się z Izabelą z Księstwa Charta. Ich ślub miał miejsce w 969 roku Siódmego Smoka i zbiegł się w czasie z kolejnym, szóstym zaćmieniem księżyca, co oznaczało, że demony mogły uciec ze swego więzienia. Te ostatnie to plaga, która nęka cały Ashan. Są odwiecznym wrogiem Świętego Imperium, które stawiało im czoła przy każdym zaćmieniu.

Na skutek ataku Demonów, władzę w Imperium przejęła Izabela, co nie spodobało się części poddanych. Królowa wypowiedziała Demonom wojnę. Wysłała do walki świeżych, niewyszkolonych rekrutów. Jedyną osobą, która potrafiła trzeźwo ocenić sytuację był Godryk, brat królowej Fiony. Niestety, Izabela pozostawała głucha na głos rozsądku.

Zwaśnione i osłabione królestwo nie umknęło uwadze Markala. Nekromanta postanowił wkupić się w łaski królowej Izabeli. Skutki okazały się katastrofalne. Działania Markala ugodziły w sojuszników Świętego Imperium - elfy z Irollanu. Markal, zdobywszy dzięki Izabeli potężne artefakty, uderzył na magów ze Srebrnych Miast, którzy również byli przyjaciółmi Imperium. Wszystko jeszcze bardziej osłabiło pozycję Izabeli jako królowej. Coraz większą władzę uzyskiwał Kościół na czele z arcybiskupem Alarykiem.

Izabela wraz z najwybitniejszymi wojownikami Ashanu wybrała się do Sheoghu, by pokonać Kha-Beletha. Ta podróż znacznie odmieniła Izabelę. Po powrocie królowa ustanowiła nową wiarę, ogłaszając się świętą. Doprowadziło to do podziału państwa na dwa stronnictwa. Po jednej stronie opowiedzieli się podwładni Izabeli, propagujący kult demonów. Opozycją byli buntownicy, którzy nie zamierzali porzucać swojej dotychczasowej wiary. Dochodziło do krwawych starć, prześladowań, rzezi i morderstw. Zwaśnione Święte Imperium chyliło się ku upadkowi.

Święte Imperium istnieje niemal od samego początku współczesnej historii Ashanu. W 3 roku Siódmego Smoka Ronan z klanu Sokoła, nazwany później Wielkim, podbił lub zjednał sobie inne północne klany ludzi. Stolicą nowo powstałego państwa zostało miasto Sokole Gniazdo.

Jednak dopiero przyjęcie do siebie Aniołów i przejście na wiarę w Smoczego Boga Elratha w 48 RSS było czynnikiem, które z niepewnego związku sześciu księstw stworzył zjednoczone Święte Imperium. Imperium Sokoła przetrwało do 843 RSS, gdy inwazja demonów niemalże wybiła ród Sokoła. Wybuchła dziesięcioletnia wojna domowa, po której pusty tron objął Iwan Gryf; państwo przemianowano na Święte Imperium Gryfa, stolicą został Talonguard, dawne Księstwo Sokoła zostało Księstwem Gryfa, a dotychczasowe włości Iwana zostały przekazane jego kuzynom - Krukom.

Ogólnie o Frakcji


Święte Imperium Gryfa dzieli się na siedem księstw: Księstwo Gryfa (prowincję imperialną), Księstwo Jelenia graniczące z królestwami elfów (Irollanem) i krasnoludów (Grimheimem), Księstwo Kruka graniczące z dzikimi równinami Ranaaru Orków, Księstwo Wilka będące zarazem siedzibą Kościoła Elratha, Księstwo Byka graniczące ze zniszczonym państwem nekromantów - Hereshem, Księstwo Charta graniczące ze Srebrnymi Miastami magów oraz Księstwo Jednorożca, skąd pochodziła matka Nicolaia - królowa Fiona - oraz jej brat Godryk.

Twarz Elratha może ukazać, kto jest wrogiem, kto zaś sojusznikiem, jeśli tylko posiadacz nie boi się spojrzeć prawdzie w oczy.Choć w Imperium rządzi król, to każde księstwo posiada znaczną autonomię i nieraz się już zdarzało, że trzeba było je przywołać siłą do porządku. Po książętach drugą znaczącą siłą jest Kościół Światła z siedzibą w mieście Flammshrein. Wpływy Kościoła i aniołów były w przeszłości bardzo silne, ale po wydarzeniach zwanych zdradą Uriela i po reformach cesarzowej Gwendolyn ich znaczenie spadło. Wielu inkwizytorów nadal marzy o powrocie tamtych czasów...

Imperium ma sojuszników w postaci elfów z Irollanu i magów ze Srebrnych Miast, a także utrzymuje przyjazne stosunki z krasnoludami z Grimheimu (dotyczy to zwłaszcza Księstwa Jelenia). Demony i kultyści chaosu są - podobnie jak na całym Ashanie - uważani za wrogów, podobnie jak mroczne elfy (ze względu na ich Smoczą Boginię Ciemności oraz uprzedzenia w stosunku do nich). Orkowie jako istoty "nieboskie" darzone są pogardą, w najlepszym razie uznane za "mieszkańców drugiej kategorii" czy nawet niewolników.

Patronem Świętego Imperium jest Smoczy Bóg Światłości - Elrath. Jego dzieci - anioły - są uważane za wzór wszystkiego, co boskie i często traktowane z uwielbieniem... choć po zdradzie Uriela czasem również z niechęcią i ostrożnością. Kultyści Elratha używają magii światła bazującej głownie na błogosławieństwach, które pokrzepiają sojusznicze odziały. Trzon armii stanowią rycerze, którzy wywodzą się ze szlacheckich rodów, jak i spośród ambitnych kupców. Chłopów nie interesuje natomiast polityka, wolą w spokoju uprawiać rolę i żyć własnym życiem.




Trening pozwala w każdym tygodniu awansować określoną liczbę ludzkich wojsk o jeden poziom.

Plac Ćwiczeń wspomaga zdolność Trening i pozwala awansować jednostki na wyższy poziom
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt