Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Irollan

Potrójny węzeł jest prostszym i bardziej popularnym symbolem harmonii. Przedstawia triady istotne dla elfiego ludu: trzy królestwa Natury: minerały, zwierzęta i rośliny; naturalny cykl życia i odrodzenia: nasiona, kwiaty i owoce; grupy w społeczeństwie elfów: łowcy, tancerze śmierci i druidzi Przecięcia linii pokazują, że wszystkie te zjawiska są ze sobą połączone.

Tajemnicza, leśna kraina, której granic strzegą równie tajemnicze istoty. Biada temu, kto zapuści się tam w złych intencjach. Wiele jest tego typu włości, jednak Irollan jest zupełnie odmienny, o czym zaraz możesz się przekonać. Sprawdź, co ma do zaoferowania ashańskie państwo elfów.


Stolica: w Irollanie najważniejsze są cztery miasta, służące za stolice w danej porze roku: Syris Thalla (Nowa Zieleń - na zachodzie) podczas wiosny, Syris VanieL (Złote Słońce - na południu) latem, Syris Lothran (Krwawy Liść - na wschodzie) jesienią, Syris Wynna (Biały Wicher - na północy) zimą. Zmiana stolicy następuje podczas przesileń i równonocy.
Barwy: zieleń, brąz i srebro
Władca: Wysoki Król Alaron (po jego śmierci w kampanii H5 regentem został Findan)Religia: Sylanna - Smoczyca Żywiołu Ziemi

Historia


Elfy egzystują w pełnej zgodzie i symbiozie z Naturą. Ich ojczyzna - Irollan to wiecznie zielona kraina, w której dominują fauna i flora. Elfy mieszkają w konarach drzew, które darzą szacunkiem i oddają im cześć. Ich armie zasilają stworzenia rodem z borów i zagajników, jak na przykład enty i rusałki. Znajdziemy tam również jednorożce i pojednanych z przyrodą druidów. Nie mogło zabraknąć smoków, które stanowią główną siłę uderzeniową. Elfy nie przepadają za intruzami. Najsprawniejsi i najbardziej waleczni zostają łowcami, których zadaniem jest obrona granic Irollanu.Obraz Bythiggi - Drzewa Świata jest najważniejszym elfim symbolem. Korzenie drzewa są osadzone głęboko pod ziemią. To symbol tradycji, historii, zwyczajów i tajemnic. Niezachwiany i niezłomny pień drzewa symbolizuje odwagę i gotowość do obrony tego, co ważne. Jest również ucieleśnieniem regeneracyjnej siły natury. Konary drzewa świata sięgają gwiazd, łącząc się ze sferą marzeń i imaginacji. Liście obrazują cykl życia i śmierci. Razem wszystkie te elementem odzwierciedlają wartości społeczeństwa elfów i są najlepszą ilustracją ich koncepcji Harmonii.
Kraj elfów przeżywał poważny kryzys. Został najechany i splądrowany przez kultystę demonów - Agraela. Sam władca Irollanu - Alaron stanął w jego obronie i poniósł dotkliwą klęskę. Śmiałek imieniem Findan postanowił pomóc w obronie ojczyzny i zapewnić jej mieszkańcom pokój. Niestety musiał się mierzyć nie tylko z demonami, ale także nekromantą Markalem. Wtargnął on do Irollanu i zdewastował stolicę elfickiego kraju Syris-Thallę. Nekromanta opuścił Irollan, jednak nasłał na kraj elfów przywołanego zza grobu bohatera. Dołożył on wszelkich starań, by doszczętnie zniszczyć Irollan. Do walki z nim stanął Findan, któremu ostatecznie udało się oczyścić kraj z demonów jak i nekromantów. Następnie elfi wojownik zawiązał sojusz z Raelagiem i Zehirem, którzy połączyli siły, by walczyć z Kha-Belethem. Był to pierwszy w historii sojusz elfa i mrocznego elfa.

Jedną z najważniejszych elfickich postaci był Smoczy Rycerz Tieru, który występował w roli mentora najważniejszych herosów Ashanu. Stał się głównym celem demonicy Biary, która próbowała przekreślić jego plany. Jednak Tieru znalazł sposób by nadal wspierać bohaterów próbujących ratować świat.

Elfy, jak i niemal wszystkie obecne rasy Ashanu, wywodzą się z Imperium Shantiri. Po jego upadku zawędrowały na północ do lasu Irollan (znaczy to "Odległy Dom"), gdzie założyły wiele królestw z własnymi władcami, ale wszystkie podległe jednemu Wysokiemu Królowi Elfów.
Elfy walczyły z demonami u boku innych ras podczas wojen ognia. Wtedy las Irollan został w znacznym stopniu spalony. Dwa wieki zajęło jego odrodzenie. W 330 roku demony najechały Ashan ponownie i jako pierwsze zaatakowały właśnie Irollan. Zostały jednak pokonane dzięki pomocy nowo powstałych orków.
W 537 roku Siódmego Smoka trzeci Wysoki Król Elfów - Arniel - ogłosił, że od tej pory tron będzie dziedziczny, znosząc obowiązującą dotychczas elekcję. Doprowadziło to do konfliktu z królową Królestwa Talrad - Tuidhaną, w który wmieszał się Święty Cesarz Liam Sokół. W rezultacie tego konfliktu - wojen zgorzkniałych prochów - narodziły się mroczne Elfy.


Ogólnie o Frakcji


Irollanem rządzi Wysoki Król, który jest wybierany przez zgromadzenie druidów. Decyzja o wyborze władcy musi być jednogłośna, dlatego mędrcy poddają się głębokiej medytacji, co ma im pomóc w podjęciu decyzji. Elfich królów i królowych jest co niemiara. Państwo dzieli się na liczne księstwa i królestwa, jednak wszyscy pomniejsi władcy podlegają woli Wysokiego Króla Elfów, to jego słowo stanowi prawo.

Obok Wysokiego Króla Elfów bardzo ważną rolę pełni Matka Drzew. Elfy traktują ją jako oblicze Natury i patronkę życia na świecie. Wszyscy mieszkańcy Irollanu oddają jej cześć i są gotowi oddać za nią życie. Matka Drzew wpływa na życie i zwyczaje elfów. Wojownicy chcą być niezłomni i nieugięci tak jak pień świętego drzewa. Druidzi dostrzegają w nim pierwotną moc natury, polegającą na regeneracji i odrodzeniu. Elfy wierzą, że korona świętego drzewa dosięga gwiazd. Dlatego pragnienia, marzenia i sny nie są dla Matki Drzew tajemnicą. Święte Drzewo posiada wiele aspektów i znaczeń, jednak wszystkie te elementy zebrane razem odzwierciedlają wartości społeczeństwa elfów i są najlepszą ilustracją ich koncepcji harmonii.

Elfy nie są zbyt towarzyskie. Nie przepadają za nieproszonymi gośćmi. Ich kraj nie jest zbyt przyjazny dla obcych. Fauna i flora Irollanu mogą się okazać bardziej niebezpieczna niż niejeden doświadczony wojownik. Elfickie lasy obfitują we wszystko, co niezbędne do życia. Krystalicznie czyste potoki pełne są ryb. Łąki porastają zioła i owoce, a w głębi lasu roi się od zwierzyny. Kraj ten posiada również złoża najbardziej przydatnych surowców. Dlatego elfy nie muszą prowadzić handlu z innymi ludami. Utrzymują kontakty w wyłącznie najważniejszych kwestiach, takich jak bezpieczeństwo własne i całego świata.

Leśny lud mieszka wśród drzew, jednak są to drzewa specjalnie do tego przygotowane. Zachowana została wyraźna hierarchia i to właśnie na jej podstawie poszczególnym elfom przydziela się miejsce w miastach-drzewach. Pospolici mieszkańcy zajmują miejsce przy korzeniach i na pniach, natomiast elita społeczna zajmuje korony drzew. Warto zauważyć, że beż korzeni nie byłoby konarów :)

Elfy z Irollanu, zwane leśnymi, posiadają kuzynów w postaci mrocznych i morskich elfów. Mroczne elfy to czciciele Malassy zamieszkujący Ygg-Chall. Obie nacje nie darzą się wzajemną przyjaźnią, rozpamiętując dawne dzieje. Natomiast morskie elfy wywodzą się bezpośrednio z Imperium Shantiri - wyznają wiarę zarówno w Sylannę, jak i w Shalassę - Smoczą Boginie Wody. Stosunki obu ludów są neutralne, bez ekscesów prowadzących w jedną bądź drugą stronę. Morskie elfy żyją na wielkich domach-statkach i rzadko schodzą na ląd.




Zdolność Mściciel pozwala na wybór jednego ulubionego przeciwnika w dowolnym mieście Sylvan.

Gildia Mścicieli wspomaga zdolność specjalną Cel Myśliwego. Pozwala na wybranie ulubionego wroga.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt