Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Akademia

"Oprócz błękitnego nieba, nic mi dzisiaj nie potrzeba".
Poczciwa Forteca z Heroes III wzbiła się w powietrze. Przez co stała się niezwykle urokliwa. Przyznać trzeba, że Akademia z HV posiada jeden z najpiękniejszych ekranów miast, jakie mieliśmy okazję oglądać w grach HoMM. Logicznym jest, że wpływa to na ceny biletów, więc płać albo znikaj. Osoby z lękiem wysokości zapraszam do pierwszego rzędu.



Budynki Główne
Plan budowy - Rozdział I
W takich miastach jak Akademia, nie ma co szczędzić na Gildię Magów. Oczywiście z rozsądkiem, nic Wam po 5-piątym poziomie Gildi Magów, jeśli wasz Bohater nie jest w stanie nauczyć się zaklęć danego poziomu.
Rada Osady
Koszt: Brak
Wymagania: Brak, budynek zawsze jest wybudowany.
Rada Osady dostarcza królestwu 500 szt. złota dziennie i pozwala kupować nowe budynki.
Rada Miasta
Koszt: 2000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 1; Poziom miasta: 6
Rada Miasta dostarcza królestwu 1000 szt. złota dziennie.
Ratusz
Koszt: 5000 Złoto
Wymagania: Rada Miasta; Poziom miasta: 9
Ratusz dostarcza królestwu 2000 szt. złota dziennie.
Kapitol
Koszt: 10000 Złoto
Wymagania: Ratusz; Poziom miasta: 15
Kapitol dostarcza królestwu 4000 szt. złota dziennie.


Fortyfikacje
Fort
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 5000 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 6
Fort dodaje mury obronne dookoła miasta.
Cytadela
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 5000 Złoto
Wymagania: Fort; Poziom miasta: 9
Cytadela zwiększa tygodniowy przyrost istot o 50%, dodaje wieżę strzelniczą i pole minowe broniące miasta podczas oblężenia..
Zamek
Koszt: 10 Drewno 10 Ruda 5000 Złoto
Wymagania: Cytadela; Poziom miasta: 152
Budowa Zamku zapewnia dwie dodatkowe wieże strzelnicze, umacnia mury i podwaja tygodniowy przyrost istot.


Infrastruktura
Karczma
Koszt: 5 Drewno 500 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 0
Karczma umożliwia rekrutację bohaterów. Zwiększa także morale oddziałów broniących miasta o 1.
Kuźnia
Koszt: 5 Drewno 1000 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 0
Kuźnia dostarcza twojej armii Wóz z Amunicją. Inne machiny wojenne można kupić za potrójną cenę.
Targowisko
Koszt: 5 Drewno 500 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 0
Targowisko pozwala na wymianę zasobów i sprzedaż artefaktów (stawki wymiany zmieniają się w zależności od tego, ile posiadasz Targowisk).
Magazyn Zasobów
Koszt: 5 Ruda 5000 Złoto
Wymagania: Targowisko; Poziom miasta: 0
Magazyn Zasobów dostarcza dziennie 1 jednostkę siarki.
Stocznia
Koszt: 20 Drewno 2000 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 12
Stocznia pozwala budować statki.
Gildia Magów Poziom 1
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 2000 Złoto
Wymagania: Rada Osady; Poziom miasta: 3
Bohater odwiedzający gildię magów może nauczyć się przechowywanych w niej czarów. Znajdują się w niej 3 zaklęcia pierwszego poziomu.
Gildia Magów Poziom 2
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 1 Siarka 1 Rtęć 1 Klejnoty 1 Kryształy 1000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 1; Poziom miasta: 3
Znajdują się w niej 3 zaklęcia drugiego poziomu.
Gildia Magów Poziom 3
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 2 Siarka 2 Rtęć 2 Klejnoty 2 Kryształy 1000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 2; Poziom miasta: 30
Znajdują się w niej 3 zaklęcia trzeciego poziomu.
Gildia Magów Poziom 4
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 3 Siarka 3 Rtęć 3 Klejnoty 3 Kryształy 1000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 3; Poziom miasta: 3
Znajdują się w niej 2 zaklęcia czwartego poziomu.
Gildia Magów Poziom 5
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 5 Siarka 5 Rtęć 5 Klejnoty 5 Kryształy 1000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 4; Poziom miasta: 3
Znajduje się w niej 1 zaklęcie piątego poziomu.



Legowiska
Plan budowy - Rozdział II
Warsztat to odpowiedni budynek na początek, podobnie jak Kamienne Blanki. Budowa Kuźni Golemów znacznie utrudni, zapewne nawet uniemożliwi, budowę Wieży Magów w pierwszym tygodniu, a przydałoby się od razu ją ulepszyć. Dlatego z Golemami lepiej poczekać, nawet do czasu zakupu siedliska Dżinów.


Poziom 1
Warsztat
Koszt: 5 Ruda 500 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 0
Warsztat pozwala rekrutować Gremliny.
Manufaktura Gremlinów
Koszt: 5 Ruda 1500 Złoto
Wymagania: Warsztat; Poziom miasta: 0
Manufaktura Gremlinów pozwala rekrutować Gremliny Dowódców i Gremliny Sabotażystów.
Poziom 2
Kamienne Blanki
Koszt: 5 Ruda 1200 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 3
Kamienne Blanki pozwalają rekrutować Kamienne Gargulce.
Obsydianowe Blanki
Koszt: 2400 Złoto
Wymagania: Kamienne Blanki; Poziom miasta: 3
Obsydianowe Blanki pozwalają rekrutować Obsydianowe Gargulce i Marmurowe Gargulce.
Poziom 3
Kuźnia Golemów
Koszt: 5 Ruda 5 Rtęć 5 Klejnoty 1500 Złoto
Wymagania: Kuźnia; Poziom miasta: 3
Kuźnia Golemów pozwala rekrutować Żelazne Golemy.
Odlewnia Golemów
Koszt: 5 Drewno 5 Ruda 5 Siarka 2500 Złoto
Wymagania: Kuźnia Golemów; Poziom miasta: 3
Odlewnia Golemów pozwala rekrutować Stalowe Golemy i Magnetyczne Golemy.
Poziom 4
Wieża Magów
Koszt: 10 Ruda 10 Siarka 5 Klejnoty 2200 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 6
Wieża Magów pozwala rekrutować Magów.
Wieża Arcymagów
Koszt: 10 Drewno 10 Kryształy 5 Klejnoty 5000 Złoto
Wymagania: Wieża Magów; Poziom miasta: 6
Wieża Arcymagów pozwala rekrutować Arcymagów i Magów Bitewnych.
Poziom 5
Ołtarz Życzeń
Koszt: 10 Drewno 5 Ruda 10 Rtęć 2500 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 9
Ołtarz Życzeń pozwala rekrutować Dżiny.
Ściana Życzeń
Koszt: 5 Drewno 5 Rtęć 6000 Złoto
Wymagania: Ołtarz Życzeń; Poziom miasta: 9
Ściana Życzeń pozwala rekrutować Dżiny Sułtańskie i Dżiny Wizjonerzy.
Poziom 6
Srebrny Pawilon
Koszt: 10 Ruda 5 Kryształy 5 Siarka 10 Klejnoty 5000 Złoto
Wymagania: Biblioteka; Poziom miasta: 12
Srebrny Pawilon pozwala rekrutować Rakszasa Rani.
Złoty Pawilon
Koszt: 10 Ruda 10 Kryształy 10 Siarka 8000 Złoto
Wymagania: Srebrny Pawilon; Poziom miasta: 12
Złoty Pawilon pozwala rekrutować Rakszasa Radża i Rakszasa Kszatrija.
Poziom 7
Świątynia Obłoków
Koszt: 10 Drewno 10 Ruda 5 Klejnoty 12000 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 15
Świątynia Obłoków pozwala rekrutować Kolosów.
Świątynia Gromu
Koszt: 10 Drewno 10 Ruda 10 Klejnoty 12000 Złoto
Wymagania: Świątynia Obłoków; Poziom miasta: 15
Świątynia Gromu pozwala rekrutować Tytany oraz Tytany Burz.



Budynki Specjalne
Plan budowy - Rozdział III
Biblioteka to obowiązek. Czarodzieje mają to do siebie, że tym lepiej sprawują się w boju, im bardziej są oczytani. Kuźnia Artefaktów to kolejny fenomen. Pozwala tworzyć pozornie banalne przedmioty, które znacząco wpływają na rozgrywkę. Jaskinia Skarbów dorównuje użytecznością tym dwóm budynkom. Zwiększa przyrost Dżinów i zaczyna się zwracać w ciągu tygodnia. Od tej grupy nieco odstaje Sprzedawca Artefaktów. Musicie być naprawdę bogaci, by jego zakup miał sens.

Sprzedawca Artefaktów
Koszt: 5 Drewno 5000 Złoto
Wymagania: Targowisko; Poziom miasta: 6
Sprzedaje artefakty.
Jaskinia Skarbów
Koszt: 3000 Złoto
Wymagania: Ołtarz Życzeń; Poziom miasta: 12
Zwiększa tygodniowy przyrost Dżinów, Dżinów Sułtańskich i Dżinów Wizjonerów o 2, dostarcza dodatkowo 500 szt. złota dziennie.
Biblioteka
Koszt: 2 Rtęć 2 Kryształy 2 Siarka 2 Klejnoty 3000 Złoto
Wymagania: Gildia Magów Poziom 1, Wieża Magów; Poziom miasta: 9
Zwiększa o 1 liczbę dostępnych czarów każdego poziomu gildii magów.
Kuźnia Artefaktów
Koszt: 1 Drewno 1 Ruda 1 Rtęć 1 Kryształy 1 Siarka 1 Klejnoty 2000 Złoto
Wymagania: Brak; Poziom miasta: 3
Pozwala tworzyć ekwipunek dla wojska (tzn. wspomaga zdolność specjalną Rzemieślnik).
Powietrzny Okręt
Wymagania: Łza Ashy
Powietrzny Okręt zwiększa przychód miasta o 5000 szt. złota, tygodniowy przyrost istot o 50% i wiedzę broniącego się w mieście bohatera o 10. Do budowy tej struktury potrzebna jest Łza Ashy.




Specjalizacje miast

Opisy miast opierają się na długowiecznej historii Ashanu. Zawierają wiele ciekawych i niespotykanych nigdzie indziej informacji. Mogą być gratką dla znawca fabuły i z pewnością warto poświęcić dla nich chwilę. Każdy fan powinien się z nimi zaznajomić.


AnwaarPustynne miasto Anwaar zwane jest niekiedy "Miastem Świateł". Mury jego, a także iglice licznych wieżyczek, wzniesione zostały z bogatego w kwarc granitu, częstokroć wypolerowanego bądź pokrytego srebrem czy złotem. Co rusz rzucane są rozświetlające zaklęcia, by świetlistość miasta utrzymywała się nawet w nocy. Jakikolwiek napastnik usiłujący mierzyć w ów oślepiający blask całkowicie zapewne spudłuje.

Specjalizacja miasta: Obniża obronę atakujących o 1..

Obniża statystyki atakujących.
AzharW pobliżu Azhar znajduje się portal prowadzący do ziem demonów, a więc Magowie nieustannie go pilnują. Elitarne oddziały strażników mają taką swoją małą tradycję - co jakiś czas organizują śmiałe wypady na obszary pełne lawy, przywożąc ze sobą nieco rtęci.

Specjalizacja miasta: Daje dwie jednostki rtęci tygodniowo.

Dostarcza dodatkowe surowce.
BahiyaaO tym miejscu mówi się, że to tutaj rozstał się z życiem Sar-Shazzar, jeden z wielkich Czarodziejów żyjący we wczesnych dniach Ashanu. W centrum miasta stoi pomnik upamiętniający jego imię, a obrońcy, nie chcąc aby wpadł on w ręce wroga, zawsze toczą o niego zaciekłą walkę.

Specjalizacja miasta: Zwiększa morale bohatera broniącego miasta o 1.

Zwiększa Morale podczas oblężeń.
FidaaSzkoły Fidaa to uniwersytety, które są czymś więcej, niźli jedynie miejscami, gdzie praktykuje się starożytną magię - szkoły te słyną z kształcenia Magów, którzy bardziej koncentrują się na sztuce wojennej, niż karierze akademickiej. Co roku mury akademii opuszcza spora grupa potencjalnych bohaterów, za usługi których nie płaci się wygórowanej cenydało się obronić mury miasta, co w końcu zmusiło demoniczne oddziały do ucieczki.

Specjalizacja miasta: Koszt rekrutacji bohaterów jest o 10% mniejszy.

Zapłacisz mniej za Bohaterów.
HadiyaWiele lat temu oddziały elfów przybyły wspomóc obrońców Hadiya w ich walce przeciwko nieumarłym. Dla upamiętnienia tamtej bitwy na groby poległych Czarodzieje i Druidzi wspólnie rzucili potężny czar, który sprawia, że teraz co tydzień na kurhanach grobowych wyrastają kryształy chroniące zmarłych przed czarną magią Nekromantów.

Specjalizacja miasta: Daje dwie jednostki kryształu tygodniowo.

Dostarcza dodatkowe surowce.
HikmPort ten jest oknem na świat dla Srebrnych Miast. Cumują tu statki wielu bander, godząc się na wysokie opłaty portowe, ponieważ dzięki Hikm mają dostęp do bogatych rynków w miastach Magów. Dochód z opłat portowych zasila skarbiec miasta i wykorzystywany jest do rozbudowy floty magów.

Specjalizacja miasta: Koszt budowy łodzi w Stoczni jest o połowę mniejszy.

Zapłacisz mniej za budowę statku.
JanaanPodczas wojny z Nekropolis Magowie stanęli w obliczu pewnego problemu. Ich polegli wojownicy byli wskrzeszani i przechodzili na stronę Nekromantów. Po pośpiesznie zwołanej naradzie, celem ograniczenia strat własnych i osłabienia armii nieumarłych, Janaan rozpoczęło masową produkcję Namiotów Medyka.

Specjalizacja miasta: Koszt produkcji Namiotu Leczniczego jest trzy razy mniejszy.

Namiot Medyka jest tańszy.
JoharaJohara znane jest jako miasto rzemieślników i majsterkowiczów zajmujących się zarówno zabawkami dla dzieci, jak i konstrukcjami dla wojska. Ludzie przybywają tutaj licznie, aby oglądać na wystawach dziwne mechaniczne urządzenia, których przeznaczenie znane jest tylko hordom Gremlinów pracującym nad nimi.

Specjalizacja miasta: Tygodniowy przyrost Gremlinów i Gremlinów Dowódców jest zwiększony o 2.

Zwiększa przyrost jednostek.
KadashmanTo miasto Starożytnych Sztuk upadło wskutek przekleństwa po inwazji Nieumarłych. Straciło swą tajemną moc i stało się twierdzą Nekromantów.

Specjalizacja miasta: Wieże Strzelnicze zadają 25% obrażeń więcej.

Wierze Strzelnicze są skuteczniejsze.
MutazzKiedy budowa tego miasta została ukończona, jego architekt założył się z wielkim Magiem Cyrusem o to, że jest w stanie zbudować mury tak mocne, że byłyby zdolne wytrzymać uderzenia Tytanów. Wygrał zakład sprytnie wmurowując w fortyfikacjach potężne artefakty o wielkiej mocy.

Specjalizacja miasta: Mury, Wieże Strzelnicze i Brama mają 50 punktów życia więcej.

Fortyfikacje posiadają o 50 PŻ więcej.
NawalGdyby złodziejom ze Srebrnej Ligi kiedykolwiek udało się przejąć władzę, uczyniliby Nawal swoją stolicą. Póki co, Rada Dziewięciu przymyka oko na złodziejskie machinacje, które odbywają się w tym mieście. Gdyby Rada pewnego dnia zdecydowała się wprowadzić restrykcje, to pewnie wielu ludzi, artefaktów i wiadomości po prostu by... Zniknęło.

Specjalizacja miasta: Gildia Złodziei ujawnia więcej informacji (Rzadkie Zasoby i Najlepsza Jednostka są także pokazane).

Gildia Złodziei posiada dodatkowe informacje.
NudharWielu mieszkańców Srebrnych Miast, Imperium Gryfów oraz Irollanu przechowuje swoje złoto w bezpiecznych depozytach miasta Nudhar. Powodem jest wysokie oprocentowanie plus gwarancja ze strony Rady Dziewięciu miasta Nudhar, że pieniądze będą absolutnie bezpieczne. To uczyniło Nudhar najbogatszym spośród Srebrnych Miast.

Specjalizacja miasta: Przychód jest zwiększony o 250 szt. złota.

Przychód jest zwiększony.
OmranOmran to miejsce rozgrywania niezwykłych, acz bardzo ważnych zawodów dla Magów - są to walki gladiatorskie z udziałem Golemów. I choć najwięcej Golemów przebywa tam w dniu rozgrywania zawodów i podczas festiwali, to możesz być pewien, że zawsze znajdziesz tam Golema do treningu.

Specjalizacja miasta: Tygodniowy przyrost Magów i Arcymagów jest zwiększony o 1.

Zwiększa populację.
QaysQays leży na spornej granicy pomiędzy Srebrnymi Miastami a Nekromantami z Heresh. W związku z tym Rada Dziewięciu dba troskliwie o siły obronne miasta. W miejskim garnizonie zawsze znajduje się większa ilość Magów gotowych w każdej chwili bronić murów Qays.

Specjalizacja miasta: Tygodniowy przyrost Żelaznych i Stalowych Golemów jest zwiększony o 1.

Zwiększa przyrost jednostek.
TarfahMieszkańcy Tarfah nie potrzebują drewna - ciepło, które jest im niezbędne czerpią z gorących źródeł i otworów termicznych znajdujących się przy mieście. Poruszając się muszą uważać, gdzie stawiają kroki, ale jest to dla nich opłacalne - obfitość drewna jest głównym źródłem bogactwa Tarfah.

Specjalizacja miasta: Daje jedną jednostkę drewna dziennie (wymaga Magazynu Zasobów).

Dostarcza dodatkowe surowce.
ThaqibWojna Szarego Sojuszu pomiędzy ludźmi i elfami a demonami nie oszczędziła Srebrnych Miast. Obrońcy Thaqib musieli kiedyś przetrwać długie oblężenie, w trakcie którego nie byli bynajmniej stroną zadającą największą ilość obrażeń Balistami. Wnioski wyciągnięto szybko i Thaqib zbudowało swoje własne machiny stając się ich najlepszym wytwórcą w całej Srebrnej Lidze.

Specjalizacja miasta: Koszt produkcji Balisty jest trzy razy mniejszy.

Balista jest tańsza.
TharaaPełne zgiełku i ruchu, Tharaa stanowi centrum handlu Srebrnych Miast. Rada miasta celowo obniżyła podatek, poprawiając przepływ towarów i dbając o to, aby były one tańsze od tych oferowanych w konkurujących miastach.

Specjalizacja miasta: Oferta Targowiska jest tak korzystna, jakby w mieście zbudowane były dwie takie struktury.

Targowisko działa sprawniej.
YasaarMieszkańcy Yasaar przywykli do podziemnych wstrząsów. Ich przyczyną jest niezwykła metoda wydobywania rudy. Chcąc wydobyć na powierzchnię coraz to nowe skały bogate w złoża rudy Magowie co kilka dni wywołują trzęsienie ziemi.

Specjalizacja miasta: Daje jedną jednostkę Rudy dziennie (wymaga Magazynu Zasobów).

Dostarcza dodatkowe surowce.
YumnYumn to miasto hazardzistów, w którym szczęście stało się tak ważną częścią życia codziennego, że członkowie starszyzny wprowadzili od niego podatek. Mało kto wierzy, że wrzucenie monety do starej fontanny kosztuje go odrobinę szczęścia, ale za to armie najeźdźców zdają się zderzać z dość nieoczekiwanymi i niemiłymi niespodziankami.

Specjalizacja miasta: Zwiększa szczęście bohatera broniącego miasta o 1.

Zwiększa Szczęście podczas oblężeń.
ZiyadTak jak o jakości stołu decyduje jakość drewna, z którego został on wykonany, podobnie wybór odpowiedniego kamienia w znaczący sposób wpływa na Gargulce. Kamieniołomy słyną ze swoich kamieni, które nie tylko występują w dużych ilościach i są łatwe w obróbce, ale również łatwo przeistaczają się w tych latających wojowników Srebrnych Miast.

Specjalizacja miasta: Tygodniowy przyrost Gargulców i Obsydianowych Gargulców jest zwiększony o 1.

Populacja zostaje zwiększona.
© 2003-21 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt