Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



News
Na rosyjskiej stronie The Daily Telegraf ukazał się artykuł na temat sztucznej inteligenci w Heroes V (skróconą angielską wersję można znaleźć na Celestial Heavens). Artykuł przedstawia siedem głównych założeń przy programowaniu SI przez pracowników Nivalu. Dwa pierwsze założenia wyglądają następująco:

1. Poddać się graczowi z wdziękiem.
Głównym zadaniem SI jest nie zwycięstwo, ale poddanie się (przegrana) z gracją.

Główne założenie gry - by zadowolić, ubawić człowieka. Zaś człowiek lubi wygrywać, lubi czuć swoją wyższość, nawet w porównaniu z elektronicznym bałwanem. Tak więc SI, musi okazać na początku pewien opór, by pod koniec przegrać.



2) Jeśli nie dałeś się złapać, nie jesteś złodziejem.

Czy SI powinna oszukiwać? - w teorii nie. Ale nawet tworząc SI, której zadaniem jest nie zwycięstwo, ale stworzenie oporu, jest bardzo trudnym zadaniem. Czasem zdarza się, iż jest potrzeba skrócenia drogi, by stworzyć trudniejsze SI.

Nie ma nic złego w takim postępowaniu. Jest to potrzebne, by zbudować godnego przeciwnika. Stworzenie iluzji takiego przeciwnika wystarcza. A jeśli oszukujesz i nikt tego nie zauważy, daleko zajdziesz
[dopóki Cię nie złapią, a wtedy marny Twój los - Alamar].

Pozostałe pięć punktów to założenia podczas rozwoju SI i nie są już tak istotne (dla graczy), jak te dwa podstawowe.


To chyba wyjaśnia, zarówno czemu sztuczna inteligencja jest jaka jest, a także jakie zdanie o graczach ma Nival (o tym drugim wiadomo już od pewnego czasu).
Alamar
Wasze komentarze (0)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes V". Redakcja, kontakt